a_sondre Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Hei! Har en p3550 coppermine oc til 733. Når jeg starter den på 770, kan jeg være i windows og spille lenge, men så fryser skjermbildet. Lurer på hva det kan være, har da fsb på 140mhz. kan det være northbridge som blir for varm? Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 hvis du ikke gidder/har ustyr til og måle tempen med, er det jo bare og klokke ned fsb litt og se om den er stabil da, verre er det ikke.. Lenke til kommentar
a_sondre Skrevet 9. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2002 Hei! HAr den på 733, da er den 100% stabil. surt at den ikke er stabil på 770. har satt in en 12cm papst og en 8cm zahlmanvifte. men uten at jeg får klokket mer. men, men... Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Det er forskjellig faktorer som spiller inn på hvor mye man for overklokket. I ditt tilfelle kan det være RAMen som ikke takler mer, chipsettet som ikke takler mer og/eller prosessoren som ikke takler mer. Hvis det er rammen din det står på kan det hjelpe å sette ned instillingene, sette opp spenninga og/eller gi den bedre kjøling. For prosessor og chipsett er de to siste alternativene for RAMen også gjeldende. Lenke til kommentar
a_sondre Skrevet 9. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2002 Har apacher 133 ram. skal tåle 140mhz den da. Tror ikke jeg får stilt voltn på rammen. har et p2b hovedkort og slot1 prosessor. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Har P2B-s hoverkort, og her er max FSB 112 Mhz. JEG ville ihvertfall blitt glad for 733 mhz... :smile: Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Noen som har peil på hvor rask CPU det går an å stappe i dette hovedkortet forresten? Har oppskriften på P3 850E@940 mhz, men ser at det finnes slot 1 P3 1.0 ghz å få kjøpt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå