Gå til innhold

Western Digital VelociRaptor® 300GB i RAID 0


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Driver å setter sammen en ny gamer maskin til meg nå, eller hvertfall handler inn det jeg måtte trenge :D

 

Sitter på 2stk Raptor disker som jeg tenkte bruke i Raid 0. Her kommer det så å si kun å ligge spill. Åssen fungerer det opp imot dagens standard på disker? OS kommer til å ligge på en egen SSD disk, eller om jeg velger å kjøpe to slike også, å kjøpe dem også i RAID 0. Bruker 2stk SSD disker idag på OS å det fungerer veldig bra! Men teknoligien har jo gått framover så dagens disker har samme standarden som mine gamle har i RAID 0.

 

Tar gjerne imot tips på dette før jeg setter igang.

Endret av powersound
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg håper på da, finnes det noen gratis programmer som måler lese å skrive hastighet? Skulle være morro å teste hva mekaniske disker går til :D

Bruker et par 7200 RPM Hitachi-disker i RAID0 til programmer, spill og filer. Hastigheten er upåklagelig(OS på kjapp SSD). To stk. Raptor vil nok fungere helt ypperlig, spesielt siden du bruker SSD som OS-disk.

Lenke til kommentar

Da har jeg testet, må si meg fornøyd med dette mtp. at det er mekaniske disker :D

 

2 stk WDVelociRaptor® 300GB 263MB/228MB/s 2398,-

1 stk Intel® SSD 320 Series 600GB 270MB/220MB/s 8.295,-

 

Er litt feil å sammenligne sånn som dette. Men prestandaen er ganske like.

 

Skjedd mye på SSD fronten nå, 500+ er jo normalt nå! Men uansett, er jeg fornøyd med dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...