Gå til innhold

Valg av kabinett til gamer!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå er det snart 2 år siden jeg bygget meg en skikkelig gamer å trenger nå da litt tips. Forrige maskin hadde jeg full vannkjøling på å den har fungert helt supert fram til nå. Jeg har 3 kabinett stående, det er:

 

Cooler Master Cosmos S

Antec Twelve Hundred

Corsair Carbide 500R

 

Alle her har sine fordeler på en eller annen måte, utstyret jeg kommer å bruke meg av i neste maskin er:

 

1 stk Intel® Core i7-3930K

1 stk Corsair H100

16GB Crucial DDR3 BallistiX Elite 1600Mhz

1 stk Gigabyte X79-UD3

2 stk PowerColor Radeon HD 7970 3GB GDDR5

2 stk Western Digital VelociRaptor® 300GB (Raid 0)

1 stk OCZ SSD Agility 3 Series 2.5" 90GB (OS DISK)

1 stk Corsair HX 850W

 

Det jeg tenker litt på er at på Antecen kan jeg som jeg ser det montere H100 ut bak, samtidig som jeg klarer og opprettholde 200mm vifta på toppen. Her skal man nok klare og lage en push/pull konfig. med 2 vifter på utsiden av kabinettet bak?

 

Hva tror dere om det? Skulle gjerne sluppet å kjøpe en kabinett til, så om noen kunne kommet med litt tips hadde jeg vært fornøyd :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan prøve :p

 

Ehm, antecen er bråketet. Derfor ville jeg ikke valgt den.

 

 

Corsair Carbide 500R har veldig god plass til alt, gode muligheter til å gjemme kabler osv.

 

 

Cosmosen er STOR. med god plass :)

 

Litt vanskelig egentli.

 

 

 

Kan jo dog også anbefale fractal design r3 pga støymattene :)

Lenke til kommentar

Oki, Har faktisk ikke testet Antecen enda, var å hentet den her omdagen, kona skulle ha seg en ny kontor maskin å da var deg billigere å kjøpe en gammel gamer enn å kjøpe noe nytt :DVeldig fornøyd med Cosmosen som jeg nå har hatt å 2 år, men skulle gjerne hatt litt mer flow ifra fronten. Dette litt grunnet at jeg har hørt at GPU:ene har en tendens å bli ganske varme under load. Så ser da at høyt flow er en god fordel, men både Cosmosen å 500R har jo 200mm vifter på side døren. Fordelen som du sier er jo at man kan få det litt ryddigere i 500R enn i Cosmosen om man tenker på kabler osv.Trodde i teorien at Antecen ga bedre flow, men jeg har ikke SÅ stor peil :D

Jeg kan prøve :p

 

Ehm, antecen er bråketet. Derfor ville jeg ikke valgt den.

 

 

Corsair Carbide 500R har veldig god plass til alt, gode muligheter til å gjemme kabler osv.

 

 

Cosmosen er STOR. med god plass :)

 

Litt vanskelig egentli.

 

 

 

Kan jo dog også anbefale fractal design r3 pga støymattene :)

Lenke til kommentar

Antec 1200 har et par problemer:

Elendig kabelryddingsmuligheter

Ekstremt klumsete harddiskmontering (du må dra ut et bur med 3x disker i for å skifte en HDD og kablene stikker ut i retning skjermkort, så du må velge mellom lange skjermkort og 3x eller 6x HDDer avhengig av hvor mange skjermkort som skal inn.

Ingen støvfiltre og laget for undertrykk, dette er en støvsuger!

Bråkete fordi det mangler enhver form for lyddemping

Mye billigplast

Ikke så god kjøleytelse til tross for "åpent design" (hull over alt)

Byggekvalitet generelt et hestehode bak Cooler Masters HAF-serie.

 

Antecs gamer-chassis er i dag svært lite attraktive når man har Bitfenix, NZXT og Cooler Master med bedre og billigere kabinetter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar, her kom det mye konkret!Ser nesten ut som at jeg bygger videre på Cosmosen, her kan jeg også få trl en push/pull konfig på H100. Har idag full vannkjøling men ønsker ikke det i neste maskin da jeg ikke spiller like mye nå som da ;)Eneste som er dumt med Cosmos S er at det ikke er så god plass til kablene bak veggen på høyere side samt at kablene til HDD Blir synlige.

Antec 1200 har et par problemer:

Elendig kabelryddingsmuligheter

Ekstremt klumsete harddiskmontering (du må dra ut et bur med 3x disker i for å skifte en HDD og kablene stikker ut i retning skjermkort, så du må velge mellom lange skjermkort og 3x eller 6x HDDer avhengig av hvor mange skjermkort som skal inn.

Ingen støvfiltre og laget for undertrykk, dette er en støvsuger!

Bråkete fordi det mangler enhver form for lyddemping

Mye billigplast

Ikke så god kjøleytelse til tross for "åpent design" (hull over alt)

Byggekvalitet generelt et hestehode bak Cooler Masters HAF-serie.

 

Antecs gamer-chassis er i dag svært lite attraktive når man har Bitfenix, NZXT og Cooler Master med bedre og billigere kabinetter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...