Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Acer 5920G vil ikke starte, noen som kan hjelpe?:-)

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Acer Aspire 5920G T5550 1.83 GHz, 32-bit Windows Vista som ikke vil starte.

Ved oppstart fikk jeg beskjed om at pcen ønsket å kjøre et reparasjonsverktøy, og kom til en "system recovery options" med 5 valg: startup repair, system restore, windows complete pc restore (fra backup), windows memory diagnostic tool og command prompt.

Kjørte startup repair, og fikk beskjed om at ingen feil ble funnet. Prøvde så vanlig oppstart, og fikk valg mellom å starte windows på vanlig måte eller tre forskjellige sikkermoduser.

Ved valg av vanlig oppstart ser jeg svart skjerm, grønn loading bar og © Microsoft corporation, før skjermen blir svart og kun musepekeren (som kan flyttes) vises. Det samme skjer i sikkermodus.

Har så prøvd å trykke F8 under oppstart og kjøre siste fungerende konfigurasjon uten resultat, og jeg har også prøvd å kjøre system restore fra system recovery options, men får beskjed om at "no restore points have been created on your computer's system disk". Klarer heller ikke kjøre acer erecovery med alt+f10.

Har noen innspill til hva som kan gjøres her? Kan pcen reddes, eller må hele dritten formateres?

Kan ikke huske noen spesielt rar oppførsel fra pcen, og har heller ikke installert noe merkelig i det siste, med unntak av et program som konverterte et ukurant filmformat til avi fra download.com for en ukes tid siden.

Har antivirus fra f-secure, kjører søk med ad-aware alt for sjelden (kanskje en måneds tid siden sist, uten å finne noe), og det er selvfølgelig alt for lenge siden jeg tok backup.

Jeg har gått rundt i et par måneder og sagt at det er på tide med backup av bilder og skoleting uten å gjøre dette, så dersom noen kan gi meg tips til hvordan jeg kan starte pcen uten å slette dette (ligger selvsagt på C-disken) blir jeg kjempeglad!

På forhånd takk!

Mvh Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper det er er A) harddisken som sliter, B) prosessor som ikke får kjøling eller C) ram-defekt.

Du kan skru opp pcen, fjerne harddisken og koble den til en hdd leser på en annen pc for å ta eventuell backup. Dette bryter garantien, hvis du har en ennå. :)

Lenke til kommentar

To svar på under et kvarter, klasse! Tusen takk!:-)

Har klart å hente ut filene jeg ville ha gjennom command prompt -> regedit, så da ser det nok ut som det blir formatering og reinstallasjon av windows.

God helg!

Endret av Teutoburger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...