Orbitz Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Har to stk managed switcher fra D-Link DGS-1100-16 for være nøyaktig. Denne skal støtte VLAN og Port Trunking, men jeg klarer ikke å få doblet båndbredden mellom enheter. Har satt opp team på både arbeidsstajon og server, og linken vises som 2 Gbit på maskinene (benytter static link aggregation). Men ytelsen over nettverket er fremdeles bare begrenset til 1 Gbit. Det går to kabler til trunket porter på hver switch, men ytelsen er identisk med hver enkel kabel og begge i samtidig. Er jeg nødt til å sette opp VLAN for å oppnå større båndbredde mellom switchene? Trodde denne switchen skulle ha alt jeg måtte trenge for å sette opp et slikt nettverk. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Tror du har misforstått link aggregation In a LAG with two or more 1 Gbps links, the best throughput an individual data flow will see is 1 Gbps http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/lanwan-howto/30556-how-to-set-up-switch-link-aggregation Lenke til kommentar
Orbitz Skrevet 24. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2012 Ja det var jo en viktig detalj å få med. Så dvs at to maskiner kan få 1 gbit samtidig fra server til klient istedet for å få ca halv linje Lenke til kommentar
Orbitz Skrevet 27. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2012 Er det noen billig måte å opprette en 2gbit throughput link mellom to enheter? 10 gbit utstyr var jo et eget kapittel i pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå