Jovi60 Skrevet 24. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2012 Er det virkelig sånn at man må overføre filer til en NAS via nettverket? Hvis man har flere hundre gigabyte man skal overføre, så tar det jo ukesvis!! Er det virkelig sånn? Finnes det ikke andre måter å gjøre dette på? Lenke til kommentar
laurell Skrevet 24. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2012 NAS`en er vel koblet til ruteren din med en kabel.. Sett også en kabel fra ruteren din direkte inn i PC`en og før over filer gjennom en natt. Overføring trådløst kan ta litt tid ja om ruteren ikke er så bra og du setter bak vegger osv. Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 24. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2012 har du kablet nettverk med f.eks 1 Gbit rundt om så tar det ikke ukes vis. Spørs hvor mye data det er snakk om. Kommer vel også litt anpå hardware i NAS. Men skal jeg sammen ligne med min egen filserver som jeg flytta ca 2 TB over på så tok det ca 4 - 8 timer (husker ikke eksakt) Bare sette i gang å la det stå over natta. Var i allefall det jeg gjorde Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 24. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2012 (endret) har du kablet nettverk med f.eks 1 Gbit rundt om så tar det ikke ukes vis. Spørs hvor mye data det er snakk om. Kommer vel også litt anpå hardware i NAS. Men skal jeg sammen ligne med min egen filserver som jeg flytta ca 2 TB over på så tok det ca 4 - 8 timer (husker ikke eksakt) Bare sette i gang å la det stå over natta. Var i allefall det jeg gjorde Jeg gjorde det samme. Vi snakker om timer - ikke uker .... Du kan jo også ta ut data disken(e) fra PCen(e) og bruke en USB HDD docking station som du kobler til NAS. Eller du overfører via en ekstern USB disk. Endret 24. mars 2012 av helsten2 Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 24. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. mars 2012 (endret) Ja, ok, høres jo greit ut...bruker KUN kablet nettverk på overføring av mye data...men finnes det andre måter å gjøre dette på? MÅ dette gå via nettverket? OS'et på min NAS er freeNAS. helsten2 snakker om å koble diskene, som jeg skal overføre fra, til NAS'en via USB...har jo muligheten til det, men filen på min PC er jo NTFS!!! Er vel et annet filsystem på NAS'en?? Endret 24. mars 2012 av Jovi60 Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 24. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2012 NAS er en forkortelse for "Network Attatched Storage", altså nettverkslagring. Jeg kjører selv FreeNAS, og har ikke hørt om andre måter på å overføre filer, så du må nok bare smøre deg med tålmodighet. Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 24. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2012 Det bør være mulig og vise NTFS-disker i FreeNAS, men om FreeNAS ikke støtter det ut av boksen kan det sikkert være litt knotete. Det beste er bare å overføre filene over nettverk, om routeren din ikke er veldig, veldig gammel kommer det ikke til å ta mer enn noen timer tror jeg. Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 24. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. mars 2012 Ok, ja, da får jeg vel bare sjekke om jeg har gigabit nettverk, eventuelt oppgradere til det. Så er vel bare å kjøre på å fylle diskene i NAS med data!! Dere får ha takk for all hjelpen Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 24. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2012 Hvor mye data er det snakk om? På 100mbit nettverk bør du klare rundt 10mb/s, kan jo hende at det er greit og? Uansett, de fleste nettverk i dag er gigabit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå