Barbadius123 Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Hei Jeg skal kjøpe et hus, og prøver i den forbindelse å skaffe en oversikt over hvilke faste kostnader/utgifter jeg må regne med. Jeg tenker da på forsikring, strøm, osv. Dette for å beregne bl.a. hvor stort lån jeg vil ha råd til, fordi jeg må innberegne de faste utgiftene i tillegg til låneutgiftene/kostnadene. La oss si at verdien på boligen ligger på ca 1.000.000. Hvor mye må jeg typisk regne med i forsikring da i året eller måneden? Hva slags forsikring må jeg ha? Innboforsikring dekker vel bare innbo og løsøre, hvis det er tilfellet må jeg vel ha en forsikring på bygget i tillegg, for å dekke skade på bygget i tillfellet brann eller annen ulykke? Hvor mye ligger det på vanligvis ca enten i året eller måneden? Hvilke andre faste utgifter/kostnader må jeg regne med? Takk. Lenke til kommentar
Investorman Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 (endret) Slettet Endret 8. desember 2012 av Investorman Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Vedlikehold, kommunale avgifter, forsikring. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Kommunale avgifter, forsikring,strøm,internett,tv,alarm Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Vann/kloakk, renovasjon, eiendomsskatt, forsikring, tv, Internett og strøm. Det hele blir gjerne ganske mange tusen i løpet av en måned... Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Yes, all of the above. Nå bor jeg i en ganske ny leilighet, men et helt hus kan kanskje påløpe seg en del kostnader i nødvendig vedlikehold også. Fyring om huset er dårlig isolert kan bli vesentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå