Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Pc vil ikke starte

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en 5 år gammel pc som media-pc som jeg har litt problemer med, her om dagen ville pcen bare ikke gå på, ga ingen tegn til liv.

Etter jeg hadde prøvd å skru den på X antall ganger kom det liv i viftene o.l på ca 2 sekunder, så ble alt skrudd av igjen - deretter har det ikke vært noe tegn til liv.

Det første jeg tenkte på hva at Strømforsyningen var gåen, så jeg kjøpt en helt ny strømforsyning, koblet den til - men fremdeles går den ikke på. Med den nye strømforsyningen er det faktisk en ny detalj - På hovedkortet lyser et grønt lys når strømmen er tilkoblet, men ingen ting annet viser tegn til liv. (Kan for øvrig være at den lyste med eldre stømforsyningen men det kan jeg ikke bekrefte)

Det har ikke vært lyn eller lignende i området, ikke regn engang så vær er ikke problemet.

Er det noen som har vært borti dette problemet?

Hva kan problemet være?

Ja, det er en gammel pc men som sagt så er det min Media-pc så å kjøpe en ny pc er ikke min prior 1.

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Du bør også sjekke kondensatorer (Caps) og se om noen er ødelagte på hovedkortet."

Nå liker jeg å tro at jeg har en litt over-average pc kunskap men akkurat "Kondensatorer (caps" er jeg usikker på, kunne du forklart det litt nærmere hva jeg bør sjekke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...