Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Liverpool vs Wigan

Varmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

For å ta det positive(siden å ta det negative hadde tatt en fuckings evighet) fra kampen så må det bli bruken av Sterling(kom litt sent inn men) og Flanagan. Førstnevnte viste gode takter, og noe jeg ikke har sett på et Liverpoollag siden Gonzalez, nemelig hurtighet. Flanagan ble vår beste spiller imo, spill med han og Coates fra start mot Newcastle.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Dette var et trist makkverk å være vitne til. Kenny Dalglish må gå i seg selv. Dette holder ikke. Selv ikke æren er i behold lengre. Skuffende.

Endret av Slettet-w7DZlO15
Lenke til kommentar

Suarez har ingen skam, løper og jubler etter den "scoringen" som om ingenting har skjedd. Bare å le av hele greia.

Er ikke vi ferdige med dette snart? Alt dette gnålet rundt Suarez fører kun til smålige krangler her på forumet, jeg er i hvert fall drittlei av å lese alle desse småkommentarene overalt. De fleste er enige om at suarez er latterlig uansett.

Lenke til kommentar

Blir nok å hevne seg grusomt etter det patetiske sist kamp.

Nå så jeg ikke kampen, men forsto det slik at Liverpool eide kampen til de siste 15 da det ble total kollaps

Eg tok feil... Men de eide kanskje kampen i dag og ? Såg den ikke... Synest ikkje wigan er artige å se spille fotball...

Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg skylde på noe, og jeg er ikke dommer ekspert, men hvordan kan det bli straffe når Skrtel treffer fyren etter fyren har headet ballen? Bestefall gult kort for farlig spill og nok med det.

Han Avataren din minner om Chelseas tjekk noen ganger Zu. Eventuellt motsatt.

Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg skylde på noe, og jeg er ikke dommer ekspert, men hvordan kan det bli straffe når Skrtel treffer fyren etter fyren har headet ballen? Bestefall gult kort for farlig spill og nok med det.

Nå er det så enkelt at alt som er frispark utenfor seksten er straffe innenfor, å sparke noen i hodet med meget høy fot er frispark, ergo, straffe.

Endret av Snurreleif
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Litt usikker på ka du mener nå....

Hvis det er gult kort, da er det jo frispark, og det betyr straffer innenfor 16 meteren....

Lenke til kommentar

Nå er det så enkelt at alt som er frispark utenfor seksten er straffe innenfor, å sparke noen i hodet med meget høy fot er frispark, ergo, straffe.

Såfremt selvfølgelig det ikke er snakk om en stupheading f.eks. Foten til Skrtel er urimelig høy og det er ikke som om Wigan spilleren kastet seg inn med hodet først heller på bakkenivå og da er det frispark/straffe.

Lenke til kommentar

Såfremt selvfølgelig det ikke er snakk om en stupheading f.eks. Foten til Skrtel er urimelig høy og det er ikke som om Wigan spilleren kastet seg inn med hodet først heller på bakkenivå og da er det frispark/straffe.

Selvsagt, er derfor jeg skrev "meget høy fot" :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Dog ser man relativt ofte at folk som blir taklet får straffe, selv om de har spilt ballen så langt forann seg at de aldri ville fått noe ut av den.

Problemet med denne logikken blir jo da at man gjerne kan slå til en motspiller inne i boksen og bare få gult/rødt kort, så fremt motspilleren ikke har ballen.

Hva med f.eks situasjoner der en motspiller har spilt ballen til en medspiller, men blir så taklet stygt (ikke nødvendigvis stygt heller for den saks skyld) av en som kommer inn i duellen alt for sent?

Er ikke det straffe fordi spilleren ikke lenger har ballen?

Endret av Snurreleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snodig Guttorm. Trodde igrunn du visste slike elementære ting.

Ta corner f eks, selv om en spiller som blir revet overende ikke får corneren rett på seg og dermed ikkje har ball, så er det straffe.

De fleste forseelser sier ikke reglene noe om spiller har ball eller ikke...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Snodig Guttorm. Trodde igrunn du visste slike elementære ting.

Hva som er elementært og ikke innenfor 16 meteren er jeg ganske usikker på gitt, da folk blir dratt ned, hindret, handset osv til alle tider uten at det blåses.

Vell, jeg føler vell ikke den høye foten kan sammelignes med et slag eller noe som blir gjort med vilje, det går litt på det.

For å snu litt på det da, jeg har sett en spiller som ble hard takla innenfor 16 og det kvalifiserte til straffe, dog ble det ingenting, for spilleren hadde vert i offside.

Likefullt er det jo en straffe, men spillet var "avsluttet", eller "ballen var spilt".

Hva om den taklingen kvalifiserte til kort?

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Feil. Det gjøres forskjell på direkte og indirekte frispark. Forseelser som gir indirekte frispark utenfor 16-meteren gir også det innenfor.

A penalty kick is awarded against a team that commits one of the ten

offences for which a direct free kick is awarded, inside its own penalty

area and while the ball is in play.

A direct free kick is awarded to the opposing team if a player commits

any of the following seven offences in a manner considered by the

referee to be careless, reckless or using excessive force:

kicks or attempts to kick an opponent

• trips or attempts to trip an opponent

• jumps at an opponent

• charges an opponent

• strikes or attempts to strike an opponent

• pushes an opponent

• tackles an opponent

A direct free kick is also awarded to the opposing team if a player

commits any of the following three offences:

• holds an opponent

• spits at an opponent

• handles the ball deliberately (except for the goalkeeper within his

own penalty area)

Selv om dommeren har loven på sin side da Skrtel faktisk traff Wigan-spilleren er den ikke dømt på bakgrunn av farlig spill.

For ordens skyld:

An indirect free kick is also awarded to the opposing team if, in the

opinion of the referee, a player:

plays in a dangerous manner

• impedes the progress of an opponent

• prevents the goalkeeper from releasing the ball from his hands

Endret av Funtazz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...