Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Spørsmål

Bingogress

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at hvis man vasker hendene for mye kan det ødlegge det naturlige fettlaget.

Idet siste har jeg skrubbet hendene ganske mye i varmt vann og mye såpe og nå er jeg blitt klam og rar i hendene som jeg aldri har vært før?

Har jeg ødelagt hendene?

Vil dette gå over, og kommer det naturlige fettlaget tilbake som jeg har vasket vekk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

du har gjort en feil mange gjør, og dessverre er så er det ingenting å gjøre når skaden først er skjedd.

du må bare lære deg å leve med ødelagte hender.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

det var ment som en dårlig spøk. hendene dine klarer seg helt fint.

Endret av Slettet-T9cKWhDpN0
Lenke til kommentar

Ironi fungerer som regel ganske dårlig over internet, og jeg synes ikke det har så mye i et helseforum å gjøre heller.

Kroppen kan reparere mye skade så lenge du slutter å belaste. Hvis du lar være å skrubbe deg så nøye så kan du sannsynligvis få tilbake det naturlige fettlaget.

Nå vet jeg ikke om du griser deg til med ting som er vanskelige å vaske av, men generelt maling, olje og annet gris kan man godt vaske vekk med noe så genialt som smør. Whitesprit som mange bruker vil tørke ut huden.

Du kan også lage deg din egen hudkrem. Bland ektra virgin olivenolje (eller jojoba-olje)med litt bikarbonat og smør det på huden.

Du kan også rett og slett spise mer sunt fett, det vil også hjelpe huden.

Huden i likhet med negler og hår er noe av det som prioriteres lavest av kroppen ved næringsunderskudd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...