Bruker-88036 Skrevet 12. april 2012 Forfatter Del Skrevet 12. april 2012 (endret) Takk Kenneth. Ellers er det sånn at jeg har lagd noen nye hull igjen, syns det er litt kos å lage dem også. Skal ta noen testbilder med dem og se hva jeg liker best. Har også ofret enda et deksel til dette, det var for mye strev med å teipe og sånt for å bytte så nå har jeg to forskjellige klare hele tiden. Jeg tror jeg kommer med et bilde til denne uken, men stresser ikke da ukekravet jo er oppfyllt. Venter på en sensorpen til 5D'en så jeg kan begynne med den igjen. ... Endret 13. april 2012 av pybalto Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 18. april 2012 Forfatter Del Skrevet 18. april 2012 (endret) Det har vært stille her i tråden. Men det betyr ikke at jeg ikke har prøvd igjen. Den 13/4 var jeg ute med bil, og la kameraet i vinduet. Også har jeg begynt på et prosjekt. Mer om det senere, men dette bildet ble tatt som et av de aller første med det nye "objektivet". Morsomt å se. Den 16/4. Endret 18. april 2012 av pybalto 1 Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Spennende tema du har valgt! Mine favoritter er landskapet fra 4. April og trailern. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 23. april 2012 Forfatter Del Skrevet 23. april 2012 Takker for kommentaren HelenaN. Ser at siste bildet jeg har her er fra 16/4. Da må jeg vel kikke om jeg har noen etter det til å fylle opp kvota. Har vært noen dager uten å holde på. Det siste jeg nevnte var et nytt prosjekt, det var en pringlesboks for å få testet om det fungerte med "tele". Det gjorde forsåvidt det, men jeg ville prøve enda mer. Så jeg lagde et "objektiv" av et rør på ca 70cm og testet litt. Det fungerer også, altså det blir bilder, dog av laber kvalitet. Har enda ikke testet forskjellige hull på det, men det blir vel litt testing i løpet av uka tenker jeg. Det som er litt morsomt er at pga av konstruksjonen så mister jeg hjørnene i FF, mens på crop så ser jeg intet til det problemet. Men det er jo tele, så det er jo ment til crop. 20/4 sånn blir det på FF: 1 Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Vanskelig å vurdere bildekvalitet, hehe. Uansett, artig prosjekt du har, gir også noen spesielle resultater som er interessant å se. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 29. april 2012 Forfatter Del Skrevet 29. april 2012 Jo, Jan, det er ikke bildekvalitet i teknisk forstand man skal søke etter. I dag har jeg tatt frem kameraet igjen. Er ferdig med objektivet og testing, så nå er det å prøve å ta et bilde. Det blir i morgen. Sånn ser det ut. Tatt med pinholedeksel, selvfølgelig. Hjemmelagd solblender står ved siden av, og tilslutt et reservedeksel for å vise det også. Målet er 73cm, det er EF-fatning, og om man legger til de 50mm som blir til fatningen gir vel det ca780mm målt med målebånd.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå