Javisst Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Hei! Tenkte jeg skulle få litt fres i Aeroxen min. Har ikke under noen omstendighet peil på scootere, men jeg har nå prøvd å trimme allikevel. Dette er en 2011 modell... Kjørt 200 km foreløpig, så den er helt ny. Det jeg har gjort enkelt og greit, er å ta vekk variatorring, dyset den opp og satt på LeoVinci Touring effektpotte. Startet den og prøvde den for 10 min siden nå, men den trakk veldig dårlig... Hørtes ut som om den skulle kveles ved gasspådrag. I tillegg luktet det VELDIG brent... Er det noen som har forslag til hva jeg har gjort feil? Og igjen, dette er første gang jeg har skrudd på noe som helst, så det nytter ikke med avanserte forslag! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Du har ikke montert for stor dyse? får den alt for mye bensin vil den "drukne" og gå dårlig. Husker i min mopedtid at jeg byttet dyse 3-4 ganger før jeg fant den perfekte Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 23. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2012 Jeg var hos forhandleren som leverte scooteren og det var de som fortalte meg hva jeg skulle gjøre/bestille + borret ut dysa for meg, så jeg regner med at den skal stemme. Men jeg fikk beskjed om å komme tilbake hvis det ikke fungerte... Får ta å ringe og høre med dem! Litt kjipt da jeg måtte demontere halve sykkelen for å komme inn til dysa... Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 25. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2012 Var visst feil bensin på den! Fylte den i sommer, så nå ville den ikke starte skikkelig siden det var kjølig i været... Var nede og fylte vinterbensin, og da gikk den som ett olja lyn! Lenke til kommentar
Taik0n3 Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Hvor fort går den med det opsettet du har nå? Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 27. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2012 (endret) Den drar lett opp i 80... Går nok fortere når den blir kjørt inn litt. Den er ihvertfall sprekere enn bilen min på akselerasjon, så det er jo helt sykt! EDIT: Nå har jeg ikke trimmet den med hensikt å råkjøre, men for å holde flyten i trafikken. Er utrolig deilig å slippe farlige forbikjøringer, og jeg føler meg MYE tryggere å kunne ligge i 60 istedenfor 45... Så dette synes jeg er en god investering, til tross for at onkel blå gjerne ikke synes det samme... Endret 27. mars 2012 av Olimaen Lenke til kommentar
Taik0n3 Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Den drar lett opp i 80... Går nok fortere når den blir kjørt inn litt. Den er ihvertfall sprekere enn bilen min på akselerasjon, så det er jo helt sykt! EDIT: Nå har jeg ikke trimmet den med hensikt å råkjøre, men for å holde flyten i trafikken. Er utrolig deilig å slippe farlige forbikjøringer, og jeg føler meg MYE tryggere å kunne ligge i 60 istedenfor 45... Så dette synes jeg er en god investering, til tross for at onkel blå gjerne ikke synes det samme... Skjønner Godt å kunne holde flyten i trafikken, istedenfor sinte billister som skal enten presse deg utfor, eller ta dumme forbikjøringer Lenke til kommentar
MegLonsern Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Kjøp deg en derbi gpr 50 racing. Du får ikke noe bedre moped enn det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå