Mariusm1 Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Hei, har en amd phenom ii x4 965 black edition prossesor. Har akkurat byttet kabinett, men når jeg nå starter opp maskinen så stiger CPU tempraturen kjapt og er veldi fort oppe i 70 grader. CPU har maks temp på 55-63 grader så blir litt bekymret. Tok ut batteriet på hovedkortet og satte det inn igjen for å restarte bios. Noen som har noe erfaring eller vet hvorfor den blir så varm? om evt. noe i bios ble forandret som gjør at den blir varmere f.eks Takk på forhånd! Lenke til kommentar
greenman Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Siden du akkurat har byttet kabinett kan det være at luftflyten er dårligere enn i det forrige kabinettet. Kanskje du har kommet borti CPU-kjøleren og den ikke sitter optimalt? Hvordan er viftene dine plassert? 1 Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 selv prøvde jeg med min stock kjøler til min 1075t, maks blei den 55 grader load med prime 95 og da gikk vifta 100% så den sitter nok ikke sikkelig på, men vist du har mass kabler foran kjøleren så er det air-flowen du må få fikset på. Det er veldig viktig at du gjemmer så mye av kablene som mulig Lenke til kommentar
Mariusm1 Skrevet 23. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2012 Siden du akkurat har byttet kabinett kan det være at luftflyten er dårligere enn i det forrige kabinettet. Kanskje du har kommet borti CPU-kjøleren og den ikke sitter optimalt? Hvordan er viftene dine plassert? Luftflyten bør vere bra siden jeg lot side døren ver åpen. har en vifte bake på kabinettet som trekker luft ut og 2 i front so blåser inn. CPU- kjøleren tok jeg av og monterte igjen bare for å se den var støvete osv. så problemet ligger ikke der. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Hvis det er lenge siden du monterte CPU-kjøleden kan det være smart å ta på ny kjølepasta. Men husk å ta bort det som er der fra før. Ellers kan du sjekke om alle viftene går som de skal, at du har montert de riktig vei osv. Lenke til kommentar
Mariusm1 Skrevet 23. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2012 Hvis det er lenge siden du monterte CPU-kjøleden kan det være smart å ta på ny kjølepasta. Men husk å ta bort det som er der fra før. Ellers kan du sjekke om alle viftene går som de skal, at du har montert de riktig vei osv. Får både gjømme kabler å ha på ny pasta. Takk for hjelpa Lenke til kommentar
gsn Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Høres ut som det er et problem med monteringen ja, evt for lite/mye kjølepasta. Slike temperaturer idle skal mye til å oppnå med kabelrot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå