Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

PCI-E 2 vs 3?

nagina

Anbefalte innlegg

Hei, er lite oppdatert i fronten så jeg bare spør her.

Sitter med old maskin, hvis kjøper jeg Geforce 680, vil jeg få full ytelse på den med min nåværende maskin?

Maskin specs ser du på signatur.

Ser nemlig at det står:

Gainward GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA

PCIe 3.0,DVI-D+DVI-I, native-HDMI, DispP

Har det mye å si? det funker/passer begge veier ja?

Takker for hjelpen.

Endret av nagina
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så sant ikke prosessor eller ram blir flaskehalsen så vil du ikke få noe problemer.

i7 920 er vel muligens litt i minste laget, men overklokker du den noe så burde det gå.

Men i spill som crysis og battlefield 3 er nok skjermkortet den største flaskehalsen.

Lenke til kommentar

Ingen grafikkort som drar noen spesiell nytte av å PCIe 3 uansett, eneste er PCIe-SSD disker.

Å si at du ikke vil merke noen forskjell går ikke an, siden dersom du skulle hatt et nytt hovedkort med PCIe 3.0 måtte du hatt en ny CPU og utifra hvilken CPU du hadde valgt kan man gi deg et svar om du vil merke forskjell.

i7 920 er uansett såpass ny og har fortsatt kurant ytelse at jeg tror det vil gå bra, men dersom du noen gang vil gå for SLi får du neppe noe ytelseshopp. Det du må spørre deg selv om er om det grafikkortet du bruker nå egentlig er for dårlig, liten vits i å kjøpe et GTX680 dersom GTX560en holder til at du driver med.

Hva slags oppløsning spiller du på, for eksempel?

Lenke til kommentar

Var visst ikke oppdatert, sitter med 560 kort as we speak... CPU går på 3.6GHZ.

Så, det er lite forskjell på PCI-E 2 og 3? altså man vil ikke merke noe?

Du kan sannsynligvis kjøre et GTX 680 på PCIe 1.0 x16 uten å møte på noen store problemer med båndbredden. Prosessor vil være flaskehalsen lenge før PCIe-båndbredde.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...