Sjohej Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Hei Jeg har bygd ny pc til min far, men jeg har beholdt den gamle hardisken med WinXP (500gb). PC'en starter men og windows logoen kommer fram og den står å loader, så piper det og jeg må velge mellom å starte på vanlig måte, sikkerhetsmodus osv osv, så prøver jeg de forskjellige men den gjentar bare prosessen? noen som vet hva som kan være feil? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Når du bygger ny PC må du også installere Windows på nytt. Gammel OS-disk sammen med ny maskin fungerer dårlig. Finn Windows CDen og kjør en clean install. Husk backup hvis det er noe på disken du trenger Lenke til kommentar
Sjohej Skrevet 23. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2012 hvordan skal jeg ta backup når jeg ikke får slått pc'en? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Du kan koble disken til en annen PC. Eller boote en Linux CD og kopiere ut filer til en ekstern disk. Det er mye mulig du kan slippe å installere helt på nytt, Repair Install pleier å fungere i slike situasjoner. http://www.michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm Lenke til kommentar
Sjohej Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 okei, har koblet til min fars HDD i min PC, hvordan tar jeg da backup av filene på kun hans HDD (ikke windows, kun bilder og andre filer)? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Du kopierer de over på din harddisk Lenke til kommentar
Sjohej Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 fant ut hvordan, tror jeg ihvertfall Gikk på system og gjenoppretting og gjorde det derfra Jeg fikk nemlig ikke til å bare dra de over, da det kom en beskjed opp om at det ikke gikk (husker ikke beskjeden i hodet) Lenke til kommentar
Sjohej Skrevet 27. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2012 okei, har truffet på et problem. Jeg får kun tatt backup av den ene brukeren på dataen (totalt antall 2). På min mors bruker får jeg lagt filene og dokumentene over lett, men med min fars filer er det verre. Når jeg går inn på mappene hans kommer det opp ett error om at jeg ikke har tilgang til mappen. Jeg trykker da fortsett, men blir nektet adgang, på lappen står det: "Du ble nektet adgang til denne mappen. du må bruke kategorien sikkerhet for å få tilgang til denne mappen." hvordan kan jeg ta backup av filene hans på enklest mulig måte? Lenke til kommentar
Sjohej Skrevet 28. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2012 noen som vet? haster litt, da han vil ha PC idag Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Høyreklikk på brukerens mappe (C:/documents and settings/USERNAME) og velg Properties. Velg Security fanen og legg til din egen bruker med alle rettigheter. Apply to all folders and sub-folders. Tar litt tid om det er mange filer. Får du ikke opp Security fanen må du kanskje aktivere Advanced File Sharing. Dette gjøres vet å gå på Tools -> Folder Options -> View -> nederst i vinduet deaktiverer du "Simple File Sharing". Lenke til kommentar
Sjohej Skrevet 28. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2012 (endret) finnes det en måte å gjøre dette med flere filer og mapper samtidig? såm jeg slipper å gjøre dette på hver mappe og hvert bilde -edit: late, late meg... jeg burde begynne å utforske før jeg spør! Endret 28. mars 2012 av anderssxd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå