Gå til innhold

Hva er poenget med SIM-kort fremfor digital innlogging?

Anbefalte innlegg

For å holde tritt med tiden har mange produsenter i større eller mindre grad gått over til microSIM. Det var også en nyhetssak nylig ang. nanoSIM. I dagens marked, med minID og liknende tjenester, hvorfor blir ikke sim-kortet byttet ut med brukernavn og passord?

At ting blir mindre er vel og bra, men jeg kan ikke se grunnen til at de ikke hopper rett på et digitalt system. Det ville spart mye mer plass i telefonen enn overgangen fra sim til microsim. Simkortet er utdatert måte å gjøre ting på, og det er da mye enklere å ha et system der brukere får utdelt brukernavn(f.eks telefonnummer) og passord i stedet for SIM-kort. Hvis brukernavnet er koblet mot en sentral sky-lagring, kunne folk hatt kontakter etc. i skyen.

I samme slengen, kunne man droppet tellerskritt og meldingspriser helt, og kun operert med datatrafikk. Det ville gjort at alt fikk én pris, og at ting blir enklere for alle.

... men det er sikkert noen som har tenkt på dette før meg. Hva er argumentene mot en slik modell? Please enlighten me!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SIM-kortet ditt inneholder informasjon, det er ikke kun for å få logget på telefonen. Skylagring? Dette koster selvsagt penger, i tillegg ville det sette strenge krav til sikkerhet, for det er ingen andre enn jeg som har noe med hvilke kontakter jeg har, det krever også at brukeren har en telefon som støtter datatrafikk. Ikke alle har en smarttelefon. Enklere for alle? Jeg synes ikke det er det minste vanskelig jeg. Jeg betaler fast pris hver måned, så godt som fri bruk av data, tele og sms. At du velger å ikke betale for det, er egentlig ditt problem. Det er det jeg kommer på sånn i farta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...