AndersT2 Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 (endret) Driver med selvangivelsen. Kjøpte en bil i fjor, og prisen på denne skal inn. Etter å ha lagt inn ny pris, så blir verdien pga årstall osv satt til 198.000,- Hvor mye må man skatte av dette? Siden det jeg har tilgode i skatt ikke oppdateres med en gang, så kunne det vært moro å prøve å finne ut, og se hvor mye jeg får tilgode til slutt. Alltid greit å vite hva man kan planlegge sommeren med. I selvangivelsen så er dette "punkt 4.2.5" EDIT: http://no.wikipedia.org/wiki/Formuesskatt#Norge Hvis jeg leser dette og selvangivelsen korrekt, så lenge summen på bunn hvor det står "sum grunnlag for inntekts- og formueskatt" er under 700 tusen, så slipper jeg? Men her blir vel hele bilens verdi lagt til, slik at det som blir over blir ekstra beskattet med 1.1%? Endret 23. mars 2012 av AndersT2 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Du betaler ikke formuesskatt så lenge du ikke har formue over ~750k. Hvis du allerede hadde hatt 750k i netto positiv formue ville du måtte betalt 0,4 % av det overskytende til staten, og inntil 0,7 % til kommunen. Det er ligningsverdien som legges til formuen din, ikke det du kjøpte bilen for eller det du kommer til å selge den for. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå