KoKo_ Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 (endret) Hei! Finnes det en tilgjengelig enkel oversikt med typenummer/navn og bilde på de vanligste typer kabler/plugger? VGA/DVI/XLR/Phono/GPIB/osv, alt av plugger/kabler man bruker for å koble sammen enheter (ikke primært PC-komponenter, men apparater og måleutstyr generelt) Jeg skulle gjerne hatt dette for å kunne finne ut navnet på plugger/kabler jeg trenger å bestille som jeg ikke vet hva heter. Og også for å finne egnet plugg/kabel til diverse ad-hoc prosjekter. Vil helst ha noe som er oversiktlig, og ikke forutsetter at jeg vet hva jeg leter etter. Edit: Oversikten skal for eksempel brukes til å finne ut hvor jeg får tak i plugger som passer til vedlagt bilde. Endret 23. mars 2012 av KoKo_ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 De runde på bildet heter DIN plugger http://en.wikipedia.org/wiki/DIN_connector Du har ikke registrert at denne kategorien har en klistret tråd som heter Miniguide: Kabler og kontakter? Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 24. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2012 Nei, det har jeg ikke lagt merke til, det er første gangen jeg er inne på kategorien, og det gikk litt fort i svingene. Takk for tips, fin tråd for formålet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå