Gå til innhold

– Snart er kopisperrer overflødig (PC)

Anbefalte innlegg

Sålenge du ikke kjøper Ubisoft så har jo ikke DRM noen innvirkning for deg uansett løsning.Jeg kjøper stort sett bare Ubisoft-spill da de lager spill JEG liker. DRM har til dags dato ikke vært et problem for meg, så hylekoret på nett er nok mer for holdningen enn for løsningen.Det jeg IKKE liker er at de skal prakke på meg masse online/MMO-ting jeg IKKE vil ha. Takke meg til en DRM som fungerer enn å bli påprakket masse online/logintull med chat og utveksling. Jeg spiller alle spill 100% singleplayer og ser på dette nye som ren spam.Vi forbrukere blir visst aldri fornøyd.
Og vi andre laster ned spillene fra ubisoft og får en bedre vare enn du som betaler for de
Og du ødelegger spillindustrien i samme slengen. Bra jobba!

Er det ødeleggende for spillindustrien at selskaper som behandler det viktigste leddet i hele industrien(oss kunder) som møkk, taper penger som en direkte konsekvens av dårlig kundebehandling? Unnskyld meg, men jeg tror det er du som er dum som tror det.

industrien tjener penger på kunder, kunder som vil ha spill, selv om vi blir behandlet som møkk, detter fører til at flere ikke kjøper spill les oppover i denne tråden, se mange som har sverget fra ubisoft. Det er en selvfølge at dårlig kundebehandling resulterer i dårligere kundeforhold og videre tapte salg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sålenge du ikke kjøper Ubisoft så har jo ikke DRM noen innvirkning for deg uansett løsning.Jeg kjøper stort sett bare Ubisoft-spill da de lager spill JEG liker. DRM har til dags dato ikke vært et problem for meg, så hylekoret på nett er nok mer for holdningen enn for løsningen.Det jeg IKKE liker er at de skal prakke på meg masse online/MMO-ting jeg IKKE vil ha. Takke meg til en DRM som fungerer enn å bli påprakket masse online/logintull med chat og utveksling. Jeg spiller alle spill 100% singleplayer og ser på dette nye som ren spam.Vi forbrukere blir visst aldri fornøyd.
Og vi andre laster ned spillene fra ubisoft og får en bedre vare enn du som betaler for de
Og du ødelegger spillindustrien i samme slengen. Bra jobba!

Er det ødeleggende for spillindustrien at selskaper som behandler det viktigste leddet i hele industrien(oss kunder) som møkk, taper penger som en direkte konsekvens av dårlig kundebehandling? Unnskyld meg, men jeg tror det er du som er dum som tror det.

industrien tjener penger på kunder, kunder som vil ha spill, selv om vi blir behandlet som møkk, detter fører til at flere ikke kjøper spill les oppover i denne tråden, se mange som har sverget fra ubisoft. Det er en selvfølge at dårlig kundebehandling resulterer i dårligere kundeforhold og videre tapte salg.

Tapt salg for ubisoft betyr ikke tapt salg for spillindustrien.

Lenke til kommentar
kjøper ikke ubisoft spill, sånn er det.Kan ikke behandle kunder som dritt, og forvente lojalitet
Enig i det.Blir litt som rørleggerarbeide utført svart eller hvitt.Når rørleggerbedriftene tar tusenvis av kroner for å bytte en dass, så er det kanskje ikke så merkelig at noen folk velger å enten gjøre det selv, eller engasjere en rørlegger de kjenner til å gjøre jobben svart.Det man sår, høster man.Det har UBISOFT greid helt på egen hånd.Det er lov til å protestere og man skal ikke finne seg i alt mulig tøv bare fordi det er en gjeng grådige idioter som bruker lovverket for å tyne mest mulig penger ut av forbruker.Alt spillselskapene hadde behøvd å gjøre, var å senke prisen med 150 kr pr spill og droppe den rigide kopisperren, så tør jeg spå problemet hadde løst seg selv.Men tvang og trusler er tydligvis mere spennende..
Steam gjorde jo dette på en eller annen tittel. Viste seg at des mer de satte ned prisen des mer solgte spillet og des mer penger tjente de.

Ja også har man fks Norwegian, et flyselskap som kun leverer lavpris flyturer.De tjener jo penger de også, selv om flyene er for trange for langbeinte Østlendinger som meg=)

Lenke til kommentar

Det nytter heller ikke å argumentere med folk som tror at å kjøpe spill til en verdi av over sju tusen amerikanske dollar ikke er bra. Eller burde han bruke enda mer penger på spill?

Glad noen ser verdien i innleggene mine. Dog, steamkalkulator lyver litt. Jeg har 715 spill på steam. :p

Jeg kjøper spill fordi jeg liker å spille. Har ikke piratkopiert ett eneste spill på mange mange år, med mindre jeg allerede eier spillet og må hacke det i stykker for at det skal kjøre i det hele tatt. Som igjen nevnt i tidligere innlegg.

Lenke til kommentar

Er ganske kjipt at man må bryte loven for å spille spill man har kjøpt men som ikke fungerer fordi utviklerene prøver å sørge for at ingen kan piratkopiere spillene deres.

Kan ikke si jeg har like mange spill, men jeg begynner å ha en passe stor samling på Steam, som trolig kommer til å øke med en 5-10 spill til neste salg. Pleier det ikke å være et påskesalg på Steam?

Lenke til kommentar

Det er ikke helt korrekt. Åndsverkloven sier følgende:

§ 39h. Den som har rett til å bruke et datamaskinprogram, kan fremstille eksemplar av, endre og bearbeide programmet i den utstrekning det er nødvendig for å bruke programmet i samsvar med dets formål, herunder også for å rette feil i programmet.
Lenke til kommentar

For meg blir det litt latterlig å nekte å kjøpe et UBI spill pga. DRMen deres. For meg er det spillet i seg selv som er det viktigste og Ubisoft er en av mine favorittutviklere av den enkle grunn at de lager spill jeg liker. Blant annet Assassins Creed spillene som imo. er en av de beste seriene jeg har spilt. DRM har aldri vært et problem for meg så jeg har ingenting mot Ubisoft :)

Jeg har også en liten anelse om at flere av de som kommenterer her ikke hadde tenkt å kjøpe spillene uansett, men heller få tak i det på andre måter. Dette er selvsagt ikke noe jeg kan vite, men som sagt bare en liten anelse.

Dersom Ubisoft ikke hadde hatt såpass restriktiv kopisperre som de har hadde jeg i alle fall kjøpt Anno 2070 og Heroes VI. Det er da et valg jeg tar om å boikotte Ubisoft frem til de bedrer seg over litt tid. Det ville da vært utrolig svakt av meg å laste ned spillene deres. I stedet for aksepterer jeg at det er bra spill jeg aldri får spilt. Det går helt klart ut over både meg selv og Ubisoft, men det er jo også litt av poenget med en boikott.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det egentlig så mange her som har så mye fritid at de blir sittende og kjede seg hvis de dropper å kjøpe spill fra en bestemt utgiver?

For min del er i hvert fall Steam-kontoen min stappa full av spill jeg ennå ikke har rukket å spille, og det finnes langt flere interessante spill der ute enn jeg har tid til. Så jeg kan ikke si jeg taper noe på å gi bæng i Ubisoft.

Av andre eksempler: det hadde sikkert vært morsomt å spille BF3 hvis ikke DICE hadde tatt en del valg som gjorde det uinteressant, men den tiden jeg ikke har brukt på å spille det har gitt meg tid til å spille gjennom en rekke andre gode spill som jeg har hatt liggende på vent, f.eks. Deus Ex: Human Revolution og Space Marine. Det er ikke som om jeg mangler fritidssysler.

Og så et lite hjertesukk: selv etter at en moddis har vært inne i tråden én gang og redigert vekk sitatpyramider fra et bøttelass med poster, så er det fremdeles visse mennesker som ikke gidder å ta til seg lærdom fra det :hrm:

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

Hadde ikke noe forhold til DRM før jeg fikk kjenne det på kroppen selv i forrige uke. En formatering og reinstallasjon av Anno 2070 ga meg beskjed om at produktnøkkelen hadde overskredet antall tillatte aktiveringer.

Status nå, etter 4 skjermdumper og 10 eposter, er uklart. Hadde sikkert ikke vært noen sak om jeg hadde hatt spillet i fysisk medium, men jeg handlet spillet på Steam. Mulig jeg er uheldig, men når det tar dager mellom hver gang epost besvares tar ting tid.

Kommer til å tenke meg om neste gang jeg handler.

Lenke til kommentar

De har samme kopibeskyttelse på diskutgavene sine.

Som om det ikke er idiotisk nok med den typen kopibeskyttelse som Ubisoft benytter seg av, så må de tydeligvis også bruke den når spillet leveres over en plattform (Steam) som allerede fungerer helt greit som kopibeskyttelse i seg selv.

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...