Gå til innhold

– Snart er kopisperrer overflødig (PC)

Anbefalte innlegg

ødelegger spill industrien?? pirat kopiering av spill i dag er som å lete etter en nål i høyet. men andre ord nesten ikke eksisterende. må ikke la deg hjerne vaske av allt tull prate disse selskapene slenger ut.

Ødelegger spillindustrien? Piratkopiering av spill i dag er som å lete etter nåla i høystakken. Med andre ord nesten ikke-eksisterende, og du må ikke la deg hjernevaske av alt tullpratet disse selskapene slenger ut.

Forresten, bare hyggelig å hjelpe til;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dream on sier jeg.... nye drm'en er disse portalene, som vært spill selskap skal ha sin egen versjon av. noe samarbeid i mellom disse skal du se langt etter. her skal det tjenes 100% på produktet og ikke noen skal suge på snippene for noen kroner. hvis du forsatt skal spille på pese fremover så bare bli vant med at du må ha en ny portal for alle disse store spill selskapene.

"Dream on" sier jeg... Disse portalene er bare nye DRM, som hvert spillselskap skal ha sin egen versjon av. Noe samarbeid mellom disse skal du se langt etter. Her skal det tjenes 100% på produktet, og ikke noen skal suge på snippene for noen kroner. Hvis du skal fortsette å spille PC fremover, så er det bare å vende seg til å ha en individuell portal for hvert av de store spillselskapene.

Igjen bare hyggelig å stå til tjeneste ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Og du ødelegger spillindustrien i samme slengen. Bra jobba!
Du ødelegger den! du støtter dem ikke fordi du er pliktskyldig spillkjøper(kjøpte 2 i går)du gir de så mye penger t de driter fullstendig i kundene sine, se på origin, all spyware og videresalg av min informsasjon er fordi DU lar de kontrollere markedet. og ikke du. Piratkopiering har lenge vært en måte å overkjøre alle som mener det er for dyrt/for mye makt i industrien, spionering på kunder osv. osv Spill industrien støtter jo også SOPA. Nei det er ikke piratene, det er dere "ærlige" som ikke har baller nok til å si i fra.
Skjønner at du må forsvare at du er en tyv. Men uansett, man stemmer med pengene sine, og hadde alle bare vært ærlig nok til å kjøpe spillene sine, samtidig som man hadde sagt fra hvis man kom over noe man ikke likte, ville spillindustrien vært et mye mer utbredt og akseptert marked. Men bare fortsett å ødelegge, det er lettere å bryte ned enn å bygge opp :)
Om de han bryter ned er Ubisoft, så ser jeg på det som utelukkende et gode. Fortsett piratkopieringa! Jo mer penger vi nekter de, jo bedre.
Fin logikk, og det blir sikkert mange spill som et resultat av det, spesielt til PC :)

Kjøper alle spilla jeg spiller som kommer fra selskaper som ikke installerer rootkits på PCen min og driver utnyttelse i stor stil. You get what you give. Det gjelder for absolutt alle, også selskaper.

Ubisoft, EA og alle andre selskaper som driver urimelig forretningspraksis får det de ber om, fiendtlighet, mistro og direkte hat.

Har 0 moralske betenkeligheter med å piratkopiere fra de, da jeg uansett aldri ville betalt for å bli utnyttet. Alternativet er ikke å kjøpe, men å ikke spille overhodet. Derfor taper de ikke en eneste krone. Når det er sagt, gidder jeg ikke pirate spilla deres lengre heller, da det stort sett er uinteressant søppel som de gulper opp når de gir ut noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De tre siste årene har jeg gjort det på denne måten får å løse alle problemer med DRM, forskjellige releasedatoer og annen dritt. Jeg kjøper spillet, installerer og laster ned en cracked exe. Da får jeg i pose og sekk og alle er fornøyde :) Spill som jeg har lyst å spille fortjener mine penger. Men har jo blitt brent ett par ganger. DA:2, ME:2 blant annet. Men tror EA er syndebukken der. God natt folkens, og betal for spill som er verdt det. Last ned pirat, eller spill demo først. Spillindustrien skal ikke klage på piratvirksomhet når de pusher dritt til oss som betaler for spillene deres.Peace out!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Du ødelegger den! du støtter dem ikke fordi du er pliktskyldig spillkjøper(kjøpte 2 i går)du gir de så mye penger t de driter fullstendig i kundene sine, se på origin, all spyware og videresalg av min informsasjon er fordi DU lar de kontrollere markedet. og ikke du. Piratkopiering har lenge vært en måte å overkjøre alle som mener det er for dyrt/for mye makt i industrien, spionering på kunder osv. osv Spill industrien støtter jo også SOPA. Nei det er ikke piratene, det er dere "ærlige" som ikke har baller nok til å si i fra.
Skjønner at du må forsvare at du er en tyv. Men uansett, man stemmer med pengene sine, og hadde alle bare vært ærlig nok til å kjøpe spillene sine, samtidig som man hadde sagt fra hvis man kom over noe man ikke likte, ville spillindustrien vært et mye mer utbredt og akseptert marked. Men bare fortsett å ødelegge, det er lettere å bryte ned enn å bygge opp :)

jeg har 715 spill på steam. Og har brukt ufattelig mye penger på denne samlingen. Desverre har jeg noen ubisoft spill iblandt denne samlingen, blandt annet Anno 2070 som jeg nøt kongelig frem til jeg skulle hive det over på alienware laptoppen og fikk beskjed om at jeg hadde byttet hardware og fikk ikke spille.

Om du er hjernedød nok til å kalle meg også en tyv fordi jeg boikotter ubisoft, origin og alt mulig annet vås, piss og fanteriprosjekter så burde du oppsøke hjelp. Jeg tror jeg har lagt inn mer penger i spill på digitale butikker enn noen her inne. Vennligst korriger meg om dette er feil.

Hvert eneste spill ubisoft har servert meg har vært et rent helvette å sammarbeide med. Og har som regel endt opp i en mørk krok av samlingen hvor jeg vegrer meg over å svare ja, om noen spør om jeg har disse spillene.

De har fått sine siste kroner fra denne kanten.

Tropico serien samt noen andre spill jeg ikke husker i farten bruker en launcher som heter calypso. Hvor man må logge inn via nett for å kunne spille spillene. Disse launcherene har for meg vært en pine og en plage. En gang måtte jeg multitaske for hver bokstav jeg skrev i innloggingsfeltet. Når man har et 24 karakter langt passord blir dette fort slitsomt om man vil spille noen ganger iløpet av dagen.

Tropico 3 endte jeg opp med å piratkopiere for å i det hele tatt greie å starte det. En beslutning jeg ikke angrer på.

Er det slik du vil ha det så får du værsågod fortsette. jeg skal ikke stoppe deg, det er tross alt dine penger.

Jeg for min del forventer at alt jeg investerer i, skal virke som forventet.

Endret av gnugfur
  • Liker 4
Lenke til kommentar

For meg blir det litt latterlig å nekte å kjøpe et UBI spill pga. DRMen deres. For meg er det spillet i seg selv som er det viktigste og Ubisoft er en av mine favorittutviklere av den enkle grunn at de lager spill jeg liker. Blant annet Assassins Creed spillene som imo. er en av de beste seriene jeg har spilt. DRM har aldri vært et problem for meg så jeg har ingenting mot Ubisoft :)

Jeg har også en liten anelse om at flere av de som kommenterer her ikke hadde tenkt å kjøpe spillene uansett, men heller få tak i det på andre måter. Dette er selvsagt ikke noe jeg kan vite, men som sagt bare en liten anelse.

Lenke til kommentar

For meg blir det litt latterlig å nekte å kjøpe et UBI spill pga. DRMen deres. For meg er det spillet i seg selv som er det viktigste og Ubisoft er en av mine favorittutviklere av den enkle grunn at de lager spill jeg liker.

Nå har det seg slik at for mange møtes de to der, DRM og muligheten til å spille. Er også en del av oss som er dritt lei av hvor blinde visse innen industrien er med nettopp DRM, som ikke klarer å innse at det ikke fungerer. Det nærmeste noen har kommet er Starforce, vi husker dog hvor fantastisk den var for betalende kunder. Merkelig nok går den der igjen at jo mer plagsomt og ikke-virkende det er for betalende kunder, jo lenger må pirater vente(Dvs, de må vente et par dager i stedet for at spillet kommer ut en dag før).

Det er korrekte og vakre ord Ubisoft kommer med, desverre er det altfor sent. For min del er de døde.

Lenke til kommentar

Hjelper at jeg har null interesse for Ubisoft spill. Siste interessante av dem var vel i 2006, om jeg er snill (alternativt Far Cry i '04). :)

Eneste jeg er i nærheten av å være interessert i er HoMM6, men ikke før etter flere patcher for å fikse alt surret. Og da må det være skikkelig godtilbud (for ikke å snakke om godcrack for å omgå uplay maset).

Og BeyondGood&Evil da neste gang det er på tilbud på GOG/Steam.

Endret av Godsaker
Lenke til kommentar

Uansett om de har dritt-DRM, er de i alle fall ett av de større spillutgiverne som gir ut herlige, kreative spill som man ikke kan forvente vil selge så mye (Rayman Origins).

De som ser på dette som en unnskyldning til å piratkopiere, og de som ser på drm som en grunn til boikott, burde tenke over at de som faktisk lager spilla ikke bestemmer over DRM.

Lenke til kommentar

...

Jeg for min del forventer at alt jeg investerer i, skal virke som forventet.

Du kan faktisk ikke forvente at alt du investerer i virker som forventet. Du går jo ikke å stjeler en bil om det er en defekt på den. Du må levere den inn, vente på at den skal bli reparert, og i verste fall betale penger for det.

Endret av Hårek
Unødig sitering
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitere tusen innlegg ftw.

Men ja, det er litt tafatt å prøve å sette folk i bås med å kjøre "Du er nok en <insert parti>-velger." Det viser jo egentlig at du ikke har noen gode argumenter å komme med.

Jeg personlig er 110% imot all form for DRM. Bare se på Louis CK sitt prosjekt, for meg det perfekte bevis på hvordan det burde være. Enkelt og greit: "Dette er varen, dette koster det. Når du har betalt for varen kan du gjøre hva faen du vil med den."

Og ja, hadde jeg kunnet piratkopiere en bil, hadde jeg lett gjort det.

Endret av bjirn
Lenke til kommentar

kjøper ikke ubisoft spill, sånn er det.

Kan ikke behandle kunder som dritt, og forvente lojalitet

Enig i det.Blir litt som rørleggerarbeide utført svart eller hvitt.Når rørleggerbedriftene tar tusenvis av kroner for å bytte en dass, så er det kanskje ikke så merkelig at noen folk velger å enten gjøre det selv, eller engasjere en rørlegger de kjenner til å gjøre jobben svart.

Det man sår, høster man.Det har UBISOFT greid helt på egen hånd.Det er lov til å protestere og man skal ikke finne seg i alt mulig tøv bare fordi det er en gjeng grådige idioter som bruker lovverket for å tyne mest mulig penger ut av forbruker.

Alt spillselskapene hadde behøvd å gjøre, var å senke prisen med 150 kr pr spill og droppe den rigide kopisperren, så tør jeg spå problemet hadde løst seg selv.

Men tvang og trusler er tydligvis mere spennende..

Endret av ArkArk
Lenke til kommentar

kjøper ikke ubisoft spill, sånn er det.

Kan ikke behandle kunder som dritt, og forvente lojalitet

Enig i det.Blir litt som rørleggerarbeide utført svart eller hvitt.Når rørleggerbedriftene tar tusenvis av kroner for å bytte en dass, så er det kanskje ikke så merkelig at noen folk velger å enten gjøre det selv, eller engasjere en rørlegger de kjenner til å gjøre jobben svart.

Det man sår, høster man.Det har UBISOFT greid helt på egen hånd.Det er lov til å protestere og man skal ikke finne seg i alt mulig tøv bare fordi det er en gjeng grådige idioter som bruker lovverket for å tyne mest mulig penger ut av forbruker.

Alt spillselskapene hadde behøvd å gjøre, var å senke prisen med 150 kr pr spill og droppe den rigide kopisperren, så tør jeg spå problemet hadde løst seg selv.

Men tvang og trusler er tydligvis mere spennende..

Steam gjorde jo dette på en eller annen tittel. Viste seg at des mer de satte ned prisen des mer solgte spillet og des mer penger tjente de.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Sålenge du ikke kjøper Ubisoft så har jo ikke DRM noen innvirkning for deg uansett løsning.Jeg kjøper stort sett bare Ubisoft-spill da de lager spill JEG liker. DRM har til dags dato ikke vært et problem for meg, så hylekoret på nett er nok mer for holdningen enn for løsningen.Det jeg IKKE liker er at de skal prakke på meg masse online/MMO-ting jeg IKKE vil ha. Takke meg til en DRM som fungerer enn å bli påprakket masse online/logintull med chat og utveksling. Jeg spiller alle spill 100% singleplayer og ser på dette nye som ren spam.Vi forbrukere blir visst aldri fornøyd.
Og vi andre laster ned spillene fra ubisoft og får en bedre vare enn du som betaler for de

Er det ødeleggende for spillindustrien at selskaper som behandler det viktigste leddet i hele industrien(oss kunder) som møkk, taper penger som en direkte konsekvens av dårlig kundebehandling? Unnskyld meg, men jeg tror det er du som er dum som tror det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...