oslo72 Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Anno 2070 har ganske sexy "univers" rundt seg med politiske avstemninger, ukesoppdrag og mye annet skøy. Sånn litt off topic. Har to forum blit merget eller? For jeg heter fanden meg ikke Nailer_InnleggNO eller Andreas Hellebust. Ikke ser jeg ut som karen på bildet mitt heller. Nettopp det med Anno 2070 er sånn jeg IKKE ønsker at fremtiden skal bringe mer av - uavhengig av DRM eller ikke. 1 Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Sålenge du ikke kjøper Ubisoft så har jo ikke DRM noen innvirkning for deg uansett løsning.Jeg kjøper stort sett bare Ubisoft-spill da de lager spill JEG liker. DRM har til dags dato ikke vært et problem for meg, så hylekoret på nett er nok mer for holdningen enn for løsningen.Det jeg IKKE liker er at de skal prakke på meg masse online/MMO-ting jeg IKKE vil ha. Takke meg til en DRM som fungerer enn å bli påprakket masse online/logintull med chat og utveksling. Jeg spiller alle spill 100% singleplayer og ser på dette nye som ren spam.Vi forbrukere blir visst aldri fornøyd.Og vi andre laster ned spillene fra ubisoft og får en bedre vare enn du som betaler for de Og du ødelegger spillindustrien i samme slengen. Bra jobba! Hæ? Har Ubisoft lansert noe på Kickstarter?! Lenke til kommentar
bjornhelge Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 da har vi snart en ny portal fra ubisoft som det ikke er nok med microsoft live, steam og origin... blir bare mere og mere spyware og annet drit imellom deg og ditt spill på pesen. Lenke til kommentar
bjornhelge Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Sålenge du ikke kjøper Ubisoft så har jo ikke DRM noen innvirkning for deg uansett løsning.Jeg kjøper stort sett bare Ubisoft-spill da de lager spill JEG liker. DRM har til dags dato ikke vært et problem for meg, så hylekoret på nett er nok mer for holdningen enn for løsningen.Det jeg IKKE liker er at de skal prakke på meg masse online/MMO-ting jeg IKKE vil ha. Takke meg til en DRM som fungerer enn å bli påprakket masse online/logintull med chat og utveksling. Jeg spiller alle spill 100% singleplayer og ser på dette nye som ren spam.Vi forbrukere blir visst aldri fornøyd.Og vi andre laster ned spillene fra ubisoft og får en bedre vare enn du som betaler for deOg du ødelegger spillindustrien i samme slengen. Bra jobba! ødelegger spill industrien?? pirat kopiering av spill i dag er som å lete etter en nål i høyet. men andre ord nesten ikke eksisterende. må ikke la deg hjerne vaske av allt tull prate disse selskapene slenger ut. Lenke til kommentar
Godsaker Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Best holde seg til GOG, ja. 1 Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Meh. Ubisoft skal jobbe hardere enn dette for å havne tilbake på godsiden min Det finnes uansett flere gode spill enn jeg har tid til å spille, så å bare kutte ut en utgiver plager meg ikke en døyt. Lenke til kommentar
bjornhelge Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Høres flott ut på papiret, men nå også har Ubisoft gitt med den ene hånden og tatt 5 ganger tilbake med den andre i de siste årene.De kommer nok med noen tilbakestående kopisperrer på alle de kommende spillene sine, selv om de er knyttet til aldri så mange sosiale nettverk og har oppdateringer tytende ut av ørene. Om man ikke klarer å spille spillene pga kopisperrene til å begynne med, så har man ikke glede av noe "ekstra" de kan tilby.Om de mot formodning skulle klare å lage noe som faktisk virket, uten å måtte konkurrere med andre platformer(feks Steam eller Origin) der de heller var ett mellomledd som knyttet flere kontoer opp mot hverandre og man kunne kjøre hele rakkelet fra ett sted - og helst uten ekstra DRM - da kan det hende de kan lykkes med å få tilbake ett fåtall av spillerne de har kastet vekk så langt. dream on sier jeg.... nye drm'en er disse portalene, som vært spill selskap skal ha sin egen versjon av. noe samarbeid i mellom disse skal du se langt etter. her skal det tjenes 100% på produktet og ikke noen skal suge på snippene for noen kroner. hvis du forsatt skal spille på pese fremover så bare bli vant med at du må ha en ny portal for alle disse store spill selskapene. Lenke til kommentar
Ironmann Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Tror jeg kan begynne å se hvor de store tapene spillselskapene har med piratvirksomhet. Men tapene kommer jo ikke igjennom piratene men heller igjennom tapte kunder pga elendig håndtering av kopibeskyttelse... Skjønner ikke hvordan de kan prioritere å gjøre det kipt for sine trofaste kunder for å gjøre det en dag ekstra irriterende for crackere som laster opp spillene til pirater, som muligens ikke ville ha kjøpt spillet med det første uansett. 1 Lenke til kommentar
Nether Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 (endret) Jeg kan enkelt takke nei til dette. Jeg har absolutt null interesse av sosiale plattformer, stadige oppdateringer og spilling på kryss av mobiler og konsoller. Jeg vil bare spille spillet jeg ærlig og redelig har kjøpt. Mine venner på Facebook har null interesse av å vite hva jeg spiller. Ingen av dem er interessert i å få meldinger fra meg mens jeg spiller. Oppdateringer klarer jeg fint å laste ned selv og jeg vil helst velge hvilken oppdatering jeg skal laste ned (det å bli påtvunget oppdateringer irriterer meg også enormt med Steam). Jeg vil leve meg inn i spillene jeg spiller og trenger ikke bli avbrutt hele tiden fordi Ubisoft synes at jeg bør vite om en konkurranse på Facebook, eller at gjøk271 har kommet lengre enn meg i spillet. Denne trenden med sosial spilling som egentlig ikke er sosialt i det hele tatt kommer til å ødelegge spilling som hobby for min del. Endret 23. mars 2012 av Nether 4 Lenke til kommentar
Taare Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Og du ødelegger spillindustrien i samme slengen. Bra jobba! Du ødelegger den! du støtter dem ikke fordi du er pliktskyldig spillkjøper(kjøpte 2 i går) du gir de så mye penger t de driter fullstendig i kundene sine, se på origin, all spyware og videresalg av min informsasjon er fordi DU lar de kontrollere markedet. og ikke du. Piratkopiering har lenge vært en måte å overkjøre alle som mener det er for dyrt/for mye makt i industrien, spionering på kunder osv. osv Spill industrien støtter jo også SOPA. Nei det er ikke piratene, det er dere "ærlige" som ikke har baller nok til å si i fra. 2 Lenke til kommentar
casemodd Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Ubisoft vil gi deg et tilbud du ikke kan takke nei til. Les hele saken Jo da, du kan takke nei til søpla ved å la være å kjøpe spill derfra. Ikke vanskelig det. GOG er et alternativ for de av oss som fortsatt ønsker frihet og å slippe mye fjas og tøys som det stadig blir mer av. Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Og du ødelegger spillindustrien i samme slengen. Bra jobba! Du ødelegger den! du støtter dem ikke fordi du er pliktskyldig spillkjøper(kjøpte 2 i går) du gir de så mye penger t de driter fullstendig i kundene sine, se på origin, all spyware og videresalg av min informsasjon er fordi DU lar de kontrollere markedet. og ikke du. Piratkopiering har lenge vært en måte å overkjøre alle som mener det er for dyrt/for mye makt i industrien, spionering på kunder osv. osv Spill industrien støtter jo også SOPA. Nei det er ikke piratene, det er dere "ærlige" som ikke har baller nok til å si i fra. Skjønner at du må forsvare at du er en tyv. Men uansett, man stemmer med pengene sine, og hadde alle bare vært ærlig nok til å kjøpe spillene sine, samtidig som man hadde sagt fra hvis man kom over noe man ikke likte, ville spillindustrien vært et mye mer utbredt og akseptert marked. Men bare fortsett å ødelegge, det er lettere å bryte ned enn å bygge opp 2 Lenke til kommentar
n0s Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Ubisoft? Er ikke interessert i ett eneste ord som kommer fra de utnytterne. De er døde for meg uansett hva de kommer med av løsninger eller innhold. Lenke til kommentar
n0s Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Og du ødelegger spillindustrien i samme slengen. Bra jobba! Du ødelegger den! du støtter dem ikke fordi du er pliktskyldig spillkjøper(kjøpte 2 i går)du gir de så mye penger t de driter fullstendig i kundene sine, se på origin, all spyware og videresalg av min informsasjon er fordi DU lar de kontrollere markedet. og ikke du. Piratkopiering har lenge vært en måte å overkjøre alle som mener det er for dyrt/for mye makt i industrien, spionering på kunder osv. osv Spill industrien støtter jo også SOPA. Nei det er ikke piratene, det er dere "ærlige" som ikke har baller nok til å si i fra.Skjønner at du må forsvare at du er en tyv. Men uansett, man stemmer med pengene sine, og hadde alle bare vært ærlig nok til å kjøpe spillene sine, samtidig som man hadde sagt fra hvis man kom over noe man ikke likte, ville spillindustrien vært et mye mer utbredt og akseptert marked. Men bare fortsett å ødelegge, det er lettere å bryte ned enn å bygge opp Om de han bryter ned er Ubisoft, så ser jeg på det som utelukkende et gode. Fortsett piratkopieringa! Jo mer penger vi nekter de, jo bedre. 4 Lenke til kommentar
casemodd Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Jeg støtter ikke piratkopiering. Det er ikke veien å gå for å få bedre spill og tjenester. GOG er et mye bedre signal. Det viser at folk er dritt lei veien nye spill tar og at de ikke vil ha DRM og spyware osv. Piratkopiering får bare folk til å fremstå som grådige og gir spillselskapene vann på mølla med argumentasjon på tapte inntekter. 2 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Jeg kan ikke lese artikkelen på jobb p.g.a. sperrer. Men hvis det kommer fr UBISoft, sier jeg nei takk. Da har jeg lest det og har faktisk enda mindre lyst på noe fra UBISoft... Lenke til kommentar
Godsaker Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 (endret) Om de han bryter ned er Ubisoft, så ser jeg på det som utelukkende et gode. Fortsett piratkopieringa! Jo mer penger vi nekter de, jo bedre. Og ta samtidig en tur til GOG der det er Atari weekend. Master of Orion, Master og Magic, Star Control, Darklands etc. For en godsaksliste! Endret 23. mars 2012 av Godsaker 1 Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Og du ødelegger spillindustrien i samme slengen. Bra jobba! Du ødelegger den! du støtter dem ikke fordi du er pliktskyldig spillkjøper(kjøpte 2 i går)du gir de så mye penger t de driter fullstendig i kundene sine, se på origin, all spyware og videresalg av min informsasjon er fordi DU lar de kontrollere markedet. og ikke du. Piratkopiering har lenge vært en måte å overkjøre alle som mener det er for dyrt/for mye makt i industrien, spionering på kunder osv. osv Spill industrien støtter jo også SOPA. Nei det er ikke piratene, det er dere "ærlige" som ikke har baller nok til å si i fra.Skjønner at du må forsvare at du er en tyv. Men uansett, man stemmer med pengene sine, og hadde alle bare vært ærlig nok til å kjøpe spillene sine, samtidig som man hadde sagt fra hvis man kom over noe man ikke likte, ville spillindustrien vært et mye mer utbredt og akseptert marked. Men bare fortsett å ødelegge, det er lettere å bryte ned enn å bygge opp Om de han bryter ned er Ubisoft, så ser jeg på det som utelukkende et gode. Fortsett piratkopieringa! Jo mer penger vi nekter de, jo bedre. Fin logikk, og det blir sikkert mange spill som et resultat av det, spesielt til PC 1 Lenke til kommentar
Taare Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Viste at piratkopiering ville ta fokus. Så her Hvis piratkopiering virkelig var så ille som de ville ha det til ville det vært en større industri en film? Ville de hatt penger til det. En annen ting jeg ikke skjønner er biblioteker, vi går dit og kan låne bøker gjerne skjønnlitteratur. Hvorfor er spill så hellig at det ikke kan gis ut til befolkningen? Den amerikanske spillindustrien støttet SOPA( effektiv drap av internett) Det viser den generelle holdningen til forbruker, ikke lenger en kunde men penger EA kom med Origin Origin lastet opp filnavnene på alle filene dine på disken din, videre skulle de videreselge informasjon. Starforce i sin tid ødelagte mange systemer i sin tid Det er så masse penger i den gjengen der er at å skylde på pirater er regelrett feil. Men går utifra at det er vanskeligere å ta på sin egen skulder at det er vi gamere som egentlig sitter med makta men velger å bli overkjørt og rett og slett tatt bak av industrien. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Har ikke kjøpt Ubispill på lenge på grunn av kopisperretiltakene deres. Dersom det virkelig blir noe av systemet de hinter til i artikkelen vil jeg tro det igjen blir aktuelt å kjøpe Ubispill for min del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå