Kosedyret Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 (endret) Dette er en post hvor jeg ønsker å diskutere talenter i sin helhet. Her kan folk skrive om hvem de ser på som store talenter, hva som gjør personen til et stort talent, og eventuelt hvem de synes han ligner på / hvor han kan ende opp. Jeg starter med en selv, og legger gjerne inn en del etter hvert. Iker Muniain - Athletico Bilbao Iker er vel egentlig ikke et ukjent eller revolusjonerende talent, men et talent mange har sett komme og vokse i Bilbao. Han er veldig høyt verdsatt i Bilbao og Spania (Og for øvrig resten av verden) generelt, og det er mange klubber verden over som er interessert i å signere han. Hva gjør Muniain til et stort talent? Muniain er i første rekke en intelligent fotballspiller med et meget godt overblikk. I tillegg har Iker god ballkontroll, hurtighet, og et meget godt rykk. En annen ting som gjør at Iker er såpass god i en så ung alder er at han i mange situasjoner virker uforutsigbar og smidig, og dette gjør at han er en spiller som er vanskelig å ha kontroll på, og kan være et mareritt for forsvar. Ligner på? Jeg synes at Iker Muniain minner mye om Lionel Messi (Noe man i utgangspunktet skal være litt forsiktig med å påpeke) med sin uforutsigbarhet, rykk, og ballkontroll. Han er god på småspill og setter gjerne i gang angrep som han selv deltar i. I mine øyne passer han godt i en vingrolle, eller i en form for angripende playmaker rolle. Ville gjerne også fungert som en forskjøvet spiss. Verdi, og hvor passer han inn / kan ende opp? Med tanke på hvilke tendenser han viser, hans potensiale tatt i betraktning, og hans unge alder vil jeg tro at prisen fort kunne endt opp rett rundt £30 - 35 mill. Klubber der han gjerne kunne passet inn tenker jeg kunne vært f.eks Manchester United på grunn av systemet de spiller, Chelsea, Liverpool, og Real Madrid er også klubber som kunne dratt nytte av han. Endret 23. mars 2012 av Kosedyret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå