Gå til innhold

Aprilfest 2012 - RandiA - På April-leting i RAW-format

Anbefalte innlegg

Fullstendig mislykket fotografering i dag, men legger ut ett som ble minst berørt. Hadde det vel litt for travelt. Skulle i et møte i byen, tok med kamera i fint vær, regnet med jeg kunne ta "bildet mitt" der - hadde mange fine motiver, sterkt lys så jeg brukte viewfinder, men den er alltid litt blurred, så jeg regnet ikke med at det var så farlig....men jeg merket jo da jeg lastet inn bildene, at jeg hadde kommet borti manuell knappen, slik at jeg hadde ikke autofocusert som jeg regnet med. (Det er mye "lettere" å gjøre slik feil på GF'n enn det er på 50D, det har hendt at jeg har kommet borti EV tasten også og gitt aldeles feil eksponering. Ja, ja...lærdommen er: Ta seg tid til å sjekke tastene før man fyrer løs.)

Bilde 10 – 10.April: Våpenhuset - Vår Frue Kirke

post-92574-0-91929300-1334087059_thumb.jpg

Exif: 1/100– f/5.6 - ISO 100

Exposure Compensation: 0

Lens: Panasonic Lumix G X Vario PZ 14-42mm

Focal Length: 42mm

Camera Model: DMC-GF1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det gjorde særlig forskjell å skru ned eksponering:

Tjah - her er vi godt inne i avdelingen for smak og behag, men jeg syntes det ble litt mer detaljer her - spesielt i de lyseste partiene - som i de små, korte utvekstene i midten av blomsten. Ser også at blomsten oppe til høyre ute av fokus blir mer definert.

Men - det blir som sagt smak og behag. :)

Lenke til kommentar

Trondster, jeg la også merke til det...det er stor forbedring på støvbærerne i blåveisen, men jeg hadde sett mest på insektet og der var det ikke stor forskjell.

Fordelen er at bildet blir mer harmonisk - jeg vil tro at en mellomting hadde holdt. Tror også at kan dempe oppskarpningen litt slik du unngår haloen langs vingekanten og et par av bladkantene.

Men det er uansett fortsatt et meget godt bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...