Bykatt Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 (endret) Dagens bilde( r ) gir meg julestemning. Strålende solvær første juledag, etter at det har snødd julaften kveld/natt... Ehm, ja. Lett å sitere en viss julesang akkurat nå. Edit: ® måtte gjøres om til ( r ) Endret 6. april 2012 av Bykatt Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. april 2012 Forfatter Del Skrevet 6. april 2012 Dagens bilde( r ) gir meg julestemning. Strålende solvær første juledag, etter at det har snødd julaften kveld/natt... Ehm, ja. Lett å sitere en viss julesang akkurat nå. Edit: ® måtte gjøres om til ( r ) Har ikke så lyst til å komme i jule-stemning på denne tiden av året jeg..blir ikke så vår-yr av denne snøen akkurat. Her er mer vinterlig "vår"-vandring. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Vår-vinteren fortsetter Bilde 6 – 6.April: Vinterlig April på Øvre Stokkan Exif: 1/1600– f/5.6 - ISO 100 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Lumix G X Vario PZ 14-42mm Focal Length: 33mm Camera Model: DMC-GF1 Alternativt: Herlig vinterstemning for oss som for det meste har grønne plener og varmerekorder så det holder.... Tillater meg litt justering for å øke fokus på det nydelige huset uten å miste følelsen av knirkende kulde og mye snø... Hest og slede - det var en gang.... (måtte bare bli kvitt lastebilen i bakgrunnen for å få kontakt med "gamle" dager...) 1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. april 2012 Forfatter Del Skrevet 7. april 2012 I mangel av blåveisen som er godt gjemt i disse vinterdagene som kom etter at våren hadde vært på besøk. Bilde 7 – 7.April: Saintpaulia - ikke blåveis Exif: 1/640– f/2.8 - ISO 100 Exposure Compensation: 0 Lens:Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: DMC-GF1 2 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. april 2012 Forfatter Del Skrevet 7. april 2012 God Påske i bloggen i dag. Om Påskeharer og Saintpaulia. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 St Pauli bringer minner fra barndommen. Koselige stueblomster, og sannsynligvis ganske lette å få til(?). Litt småslemt å sette den ut i snøen, om enn bare for fotoshooten? Jaja, som modell må man lide litt. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. april 2012 Forfatter Del Skrevet 7. april 2012 Godt av å luftes litt, inneplantene ja...og som du sier, når man stiller opp som modell så må man finne seg i litt av hvert. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Strålende farger i husbildet! Fin komposisjon også. Er du fornöyd med ACDsee? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 Fargene er fine med det nye objektivet, og ja: ACD er bra -har kjøpt den nå, men mye arbeid om man skal benytte flere funksjoner. Brukte det faktisk på RAW fra Canon i dag, og det gir vel så bra resultat som DPP - men jeg føler ofte jeg må ta en runde innom PS etterpå uansett, den er bedre å klippe med, eller rette opp... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 (endret) Bare inne med kamera i dag også. Men det er jo greit med en inneplante når det er Påskekaktusen som har begynt å blomstre til rett tid. I dag brukte jeg 50D med 60mm'n og Leica 45mm, og så ble det faktisk best med sistnevnte, dårlige lysforhold til tross. Bilde 8 – 8.April: Rhipsalidopsis gaertneri - påskekaktus Exif: 1/20– f/5.6 - ISO 200 Exposure Compensation: 0 Lens:Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: DMC-GF1 Alternativt: Bloggen viser grunnen til at det ikke ble ute-fotografering i dag. Endret 8. april 2012 av RandiA 1 Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Flotte farger og detaljer! Tror jeg liker det i spoiler mest. Det er så pent når man ser pistillerna (vet ikke hva det heter på norsk) og du fikk perfekt fokus. Morsomt forresten at det nesten bare er du og jeg her idag. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 Flotte farger og detaljer! Tror jeg liker det i spoiler mest. Det er så pent når man ser pistillerna (vet ikke hva det heter på norsk) og du fikk perfekt fokus. Morsomt forresten at det nesten bare er du og jeg her idag. Er det bare oss...kommer vel flere på banen utover senkvelden tenker jeg. Vanskelig med rødfarge ofte synes jeg...den flyter lett sammen. Rart den 45mm var bedre enn 60 i dag. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. april 2012 Forfatter Del Skrevet 9. april 2012 Var en tur i fjæra i dag, på Ranheim. Men lite vår der også.(Fjærebildene kommer i bloggen, jeg valgte denne kjekke lille broen i stedet som dagens bilde) Bilde 9 – 9.April: På Ranheim - lite vår enda Exif: 1/4000– f/5.6 - ISO 160 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Lumix G X Vario PZ 14-42mm Focal Length: 19mm Camera Model: DMC-GF1 Alternativt - ikke croppet: 1 Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Fin komposisjon med det lave perspektivet! At skyggene er så blå er kanskje ikke helt realistisk, men det gir en spennende effekt. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. april 2012 Forfatter Del Skrevet 9. april 2012 Takker for kommentar...jo, tror nesten det var slik...litt spesielt lys i dag. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Mange fine utgaver her siden sist jeg var innom. Flott bro - liker komposisjonen her. Skyggen blir gjerne så blå med såpass ren snø (reflekterer himmelen) - justerer du den grå, så blir resten for gult. Når det gjelder rødfarger, så gror de lett igjen - de så greie ut på laptopen, men er ikke så bra på skjermen jeg sitter på nå. Men den er helt feil justert... Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Flotte påskevinterbilder og blomster må jeg si. Vinteren er ikke helt over enda nei uheldighvis.. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Fine blomsterbilder, som alltid - likte spesielt 4. april, samt blomstene på tallerkenen 5. april. Ad vikingtiden: Hadde vikingene strykejern? Nei, de manglet. Forklaringer er for pingler. Fine farger - men pass på - tror du har brent ut fargene litt 7. og 8. april - når du først skyter i Raw, så kikk på at ikke fargekanalene brenner ut! ..Med mindre det er meningen, da. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. april 2012 Forfatter Del Skrevet 10. april 2012 7. og 8. var ikke særlig vellykket nei. Er klar over det. Vanskelig lysforhold, og rød er alltid et problem for meg... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Bare å kikke på histogrammet mens du tar bildene - ta gjerne en tredjedel eller to undereksponert når det er så sterke farger, og uansett er det bare å trekke eksponeringen litt ned i Raw-konverteringen. Og spesielt når du har Raw som en del av utfordringen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå