RandiA Skrevet 3. april 2012 Forfatter Del Skrevet 3. april 2012 (endret) Kamera var ikke med på tur i snø-føykene i dag, derfor ble det glasshus-fotografering. (Gammelt objektiv, men ny programvare på raw-konvertering og litt etterbehandling) Bilde 3– 3.April: Begonia-close-up Exif: 1/13– f/14.0 - ISO 200 Exposure Compensation: 0 Lens: EF-S60mm f/2.8 Macro USM Focal Length: 60.0 mm Camera Model: Canon EOS 50D Alternativt ny-objektivet, Focal Length 42mm, Viking-brochen: Endret 3. april 2012 av RandiA 1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. april 2012 Forfatter Del Skrevet 3. april 2012 En liten blogg-post i dag. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Du har fått frem påsken godt i dine botaniske bilder. Syns dog dagens kanskje hadde litt mye bildestøy (unormalt mye for iso 200 på 50D). Er det beskåret en del? Ramstad gård fallt godt i smak med sine farger og kontraster. Jeg ville ikke eksponert det noe lysere Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. april 2012 Forfatter Del Skrevet 3. april 2012 Ja, beskåret mye. Litt dårlig lys var det. Ikke helt god nei...innrømmer det. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Så mye fint du har postet allaredan. Liker spesielt dag 2 med de flotte fargetonene og molnen, men dag 1 er også pent med mye kontrast og starke farger. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. april 2012 Forfatter Del Skrevet 4. april 2012 (endret) Kameraet ville være inne i dag også Bilde 4 – 4.April: Pelargonium single zonale Exif: 1/125 – f/3.5 - ISO 200 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model:DMC-GF1 Alternativt: mot snø-dekt rute Endret 4. april 2012 av RandiA 1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. april 2012 Forfatter Del Skrevet 4. april 2012 Mer om denne i Bloggen. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Jeg liker viking-brosjen i spoileren. Rene museumspostkortet. Bildet og brosjen appellerer til nysgjerrigheten min. Hva er historien? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. april 2012 Forfatter Del Skrevet 5. april 2012 (endret) Jeg liker viking-brosjen i spoileren. Rene museumspostkortet. Bildet og brosjen appellerer til nysgjerrigheten min. Hva er historien? Liker den godt selv. Bare en kopi fra vikinge-kvinnens nødvendige utstyr. Skrev en liten lærebok en gang om dette, (Vikings now and then) som skulle brukes i engelskundervisningen, og var akkurat i York på utgravingene en dag de fant en lignende) Endret 5. april 2012 av RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. april 2012 Forfatter Del Skrevet 5. april 2012 (endret) Innedag for kameraet i dag også....så ble det bare presidentens tallerken. (Mer om denne i bloggen) Bilde 5 – 5.April: President James Polk dessert plate Exif: 1/100– f/5.2 - ISO 200 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Lumix G X Vario PZ 14-42mm Focal Length: 28mm Camera Model: DMC-GF1 Endret 5. april 2012 av RandiA 1 Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 4. april er rett og slett forferdelig bra! Du er i ditt rette element, og det er nydelig Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. april 2012 Forfatter Del Skrevet 5. april 2012 4. april er rett og slett forferdelig bra! Du er i ditt rette element, og det er nydelig He,he...takk skal du ha...det er bare mot en snøhvit vindusrute så ble det slik, mye motlys...(vil gjerne noe annet, mer enn blomsterbilder ja...men det er jo det jeg er mest vant til...hadde været vært bedre for kameraet, skulle jeg trent litt på landskap.) Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Liker tallerkenen, med sin storslåtte historie. Dersom jeg har et slags øye for matfotografering, må jeg si at du har talent for å ta bilder av ulike objekter. Det er vel en kombinasjon av å finne de rette saker å ta bilder av, og å fotografere dem sånn at de flotte ved dem fremheves. Original eller kopi, på et bilde kan man drømme seg bort! 1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. april 2012 Forfatter Del Skrevet 5. april 2012 Takk, Bykatt...det var godt sagt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Morsom historie rundt den tallerkenen. Bykatten traff spikeren på hodet Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Enig med Bykatt, du er flink på "produktfoto"! Mye annet også selvfölgelig, og spesielt blommer. 4. April er bare nydelig (begge versjonene)! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. april 2012 Forfatter Del Skrevet 6. april 2012 Takker alle....det var oppholds i formiddag, så kameraet fikk luftet seg igjen. Sitter og konverterer raw-filene nå fra en vinterlig April-vår-vandring..stor forskjell fra den blomstrende mars måned ja... Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Må si meg enig bilde 4 var kjempeflott. Fokus og bokeh liker vi. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. april 2012 Forfatter Del Skrevet 6. april 2012 Vår-vinteren fortsetter Bilde 6 – 6.April: Vinterlig April på Øvre Stokkan Exif: 1/1600– f/5.6 - ISO 100 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Lumix G X Vario PZ 14-42mm Focal Length: 33mm Camera Model: DMC-GF1 Alternativt: 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Herlig vinterstemning i det bildet - ser at du har funnet zoom-knappen nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå