RandiA Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 (endret) Aprilfest 2012 - RandiA - På April-leting i RAW-format (foreløpig tema) Bruker: RandiA Utfordring: Øve etterbehandlingen med stort sett "nytt" bildebehandlings-program Deltakernivå: Kandidat Utstyr: 50D og Panasonic Lumix DMC-GF1. Hovedsakelig 50mm og 45mm Tilleggsutfordring: Prøve å ta noen av de samme bildene som i fjor og sammenligne om våren er i rute. Og så har jeg nettopp kjøpt nytt objektiv - Panasonic Lumix G X Vario PZ 14-42mm, det skal jeg "øve inn" Endret 31. mars 2012 av RandiA 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Blir spennende - foreslår du bruker kun det nye programmet til alt denne måneden Så kan du etterpå gå tilbake til gamle verktøy hvis det passer best. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2012 Ja, du sier noe...kunne jo også tenke meg å sammenligne litt "ny-måte" og "gammel-måte", og en dag ta bilde med det ene kamera, neste dag samme motiv med det andre kamera og så gi det samme behandling i programmet. Det blir vel en kombinasjon av likt og ulikt, litt impuls handling tenker jeg. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 Da kom vinteren igjen, trodde det var en aprilspøk, til jeg stod med snømåken og ryddet foran inngangen. Bilde 1 – 1.April: Ranunculus i April-vinter Exif: 1/80– f/5.6 - ISO 100 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Lumix G X Vario PZ 14-42mm Focal Length: 42mm Camera Model: DMC-GF1 1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 Det blir vel litt blogging under April-festen i år også. Her er Første Posten Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Gratulerer med nytt objektiv. Fornøyd? Fint med snøen som bakgrunn til den intense gule blomsten. Hvordan gikk det med etterbehandlingen forresten, noen spesielle grep du har lært deg? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 Kjenner ikke objektivet helt enda...og bruker ACD til raw-konverteringen. (Men litt ekstra i PS etterpå). Det er liksom 45mm'n som er favoritt-objektivet da, på det kameraet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Fint med en påskegul blomst som lyser opp. Får oppe den ekle snøen smelter snart, så det blir litt vårlig hos dere. Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Fin gul blomst. SIdan Tom snakkar om snøen så må eg nesten legge ut ein link til vermeldinga i mitt nærområde. http://www.yr.no/sted/Norge/S%C3%B8r-Tr%C3%B8ndelag/Trondheim/Ugla/langtidsvarsel.html Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Fin gul blomst. SIdan Tom snakkar om snøen så må eg nesten legge ut ein link til vermeldinga i mitt nærområde. http://www.yr.no/ste...tidsvarsel.html Jeg skal være høflig og avstå fra å legge ved værmeldingen herfra. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 Det var langtidsvarselet sitt det ja, ok67 ! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. april 2012 Forfatter Del Skrevet 2. april 2012 En liten vandre-tur i April-vinteren i dag, med det nye objektivet. Bilde 2 – 2.April: Ramstad gård Exif: 1/3200– f/5.0 - ISO 100 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Lumix G X Vario PZ 14-42mm Focal Length: 14mm Camera Model: DMC-GF1 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Der må du ha brukt et polariseringsfilter, sirkulæret sådan Jeg likte det bildet med sine klare farger. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Flotte krispy farger, hvis man kan si det slik. Fin mørk saturert himmel. Bra jobba! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. april 2012 Forfatter Del Skrevet 2. april 2012 Nei, himmelen ble fin synes jeg. Det er det nye objektivet og det nye redigerings-programmet. Var litt i tvil om det ble for mørkt. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Vakker himmel og spreke farger. Fint! Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Flott og skarpt påskeblomst i snøen. - likte skyene her samt di knæshe fargene, synes det ikke ble for mørkt heller. Godt knips! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. april 2012 Forfatter Del Skrevet 2. april 2012 Takker - flere vinterlige bilder med ny-objektivet i bloggen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Fortsatt dårlig med vårstemning - men det var ihvertfall blå himmel å se. Stilig komposisjon. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Er ikke det med snø en sånn påsketing? Trodde det var sånn at alle ønsket seg snø og appelsiner til påske. Håper nå på at du får litt fart på blomstene dine da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå