Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

finnes det et håp? angående matematikk

Anbefalte innlegg

Hei...

I 1.termin fikk jeg 5 i matematikk. Etter jul har jeg arbeidet like mye som før, men resultatene har gått utrolig nedover. Når jeg øver til matte, begynner jeg som regel 2 uker før prøven, repeterer og gjør alle oppgavene i boken. Både lette og vanskelige.

Vi hadde en prøve i januar der jeg fikk 1. Ja stryk. Og jeg hadde faktisk øvd. (høres latterlig ut) , og folk i klassen som ikke hadde øvd, fikk både 5 og 6. Jeg hadde hatt hjernerystelse , og fikk helt black out på prøven.

Så hadde vi en til prøve. Den følte jeg at jeg naila skikkelig bra. Begynte her også å øve noen uker før. Så fikk jeg igjen prøven og ser : 4-. :(:(:(

Jeg skjønner ikke hvordan dette kan være mulig. Jeg blir utrolig frustrert av dette. Jeg er på mattekurs hver eneste torsdag, gjør oppgaver på bussen, har kjøpt ekstra mattebøker på eget intiativ for å få flere oppgaver å gjøre. Jeg legger utrolig mye arbeid i det jeg gjør, og det er direkte deprimerende synes jeg.

Så ... nå er det snart mattetentamen da. Håper jeg får igjen for jobbingen og får 5. Har allerede begynt å øve.

Så mitt spørsmål er: Ville dere gitt meg 5 i standpunktkarakter dersom jeg fikk 5 på mattetentamen nå, fikk 5 i1. termin, men har fått ekstremt dårlige karakterer på kapittelprøvene dette halvsemesteret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du gjør matematikkoppgavene - gjør oppgavene ekstremt grundige. Redegjør og forklar for deg selv hvordan og hvorfor du gjør sånn og sånn i hver oppgave. Det å alltid jakte på fasitsvaret har en tendens til å skygge for å oppnå full forståelse for det du prøver å lære.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...