Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Avhengig av internett

Anbefalte innlegg

Jeg er avhengig av internett. Det har kommet til det punktet at internett har blitt et problem og jeg klarer ikke selv å stoppe det. Det første jeg gjør når jeg står opp er å sjekke om det er noe nytt, og selvfølgelig, det er alltid noe nytt. Etter jobb/skole er det første jeg gjør å sette meg foran PCen og blir der til langt på natt. Til en viss grad bruker jeg internett til å ha noe å gjøre, men det er så pasifiserende at jeg blir sittende og surfe uten mål og mening. Det går særlig utover skolearbeidet, men verst er at jeg kaster bort livet mitt på ingenting.

Jeg har prøvd å kutte nettet, pakke ned PCen, lese bøker, men det ender alltid med at jeg legger fra meg boka, kobler opp nettet eller pakker opp PCen etter noen minutter. Jeg trenger PCen til skolearbeid og jeg er mye hjemme, så internett er alltid i umiddelbar nærhet. Er jeg ute er det ikke noe problem, men er jeg hjemme så blir det internett, alltid.

Finnes det en kur? Noen måter å holde seg unna internett på? Eller er det bare knallhard viljestyrke som skal til? Anonym poster: 02cd2749a0b74666fbd7c9a65bfe54df Anonym poster: 02cd2749a0b74666fbd7c9a65bfe54df Anonym poster: 02cd2749a0b74666fbd7c9a65bfe54df

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avhengighet er en ganske normal greie, men når den blir så sterk at det går ut over målene dine bør det vel ringe noen bjeller, og det er vel det du er blitt oppmerksom på nå.

Du kan jo forsøke andre aktiviteter enn bare det å lese bøker. F.eks fjerne deg så langt fra maskinen at du ikke har mulighet til å bruke den. Det kan være det som skal til for å regulere i begynnelsen. Deretter kan du jobbe opp selvdisiplinen og tillate deg å bruke det så så lenge hver dag og å vite hva du skal gjøre istedet.

Det er litt som sjokoholikere. Om de ikke har sjokolade i huset og butikken er 2 timer unna og man må gå så blir det unektelig spist mindre sjokolade.

Lenke til kommentar

Jeg antar at du ikke er så avhengig som du tror men mere det at du ikke har noe annet å drive med.

når det kommer til lekser må du bare ta deg selv i nakken eneste måten , men du er ikke avhengi tviler på at noen er avhengi , det har bare blitt en vane fordi man ikke har noe bedre å finne på, selfølgelig hvis man skal bytte ut internet med noe kjedeligere så løper man tilbake.

Prøv å finn deg en hobby ,Parkour , paintball, skating finnes masse kult

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...