Crowpala Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Hei Jeg sitter og ser litt på muligheten for å bygge en ny pc hjemme. Fra før har jeg kjøpt inn skjermkort og strømforsyning (XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 og Corsair VX 550W PSU), så det trenger jeg ikke å gå til innkjøp av. Det jeg har sittet og sett på nå er følgende: Intel Core i5 2500K pakke HAF 912 midi kabinett Jeg har en HP Pavilion a6655 AMD Phenom 8600 hjemme som jeg tenkte jeg skulle ta Harddisk og DVD spiller fra. Mine 2 spørsmål: 1. Er det ok å beholde harddisken eller vil det skape store problemer for meg når jeg setter den inn samme med de andre komponentene ? 2. Er Intel Core i5 pakken en god pakke løsning for gaming ? Jeg spiller primært World of Warcraft Innspill tas imot med takk :-) Lenke til kommentar
vitty Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Så lenge hdd din har s-ata grensesnitt så skal det ikke være noe problem. Det er forsåvidt ikke anbefalt å bruke gammel hdd da den har en viss levetid. i5 pakken er en kickass gamingpakke. Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Løp å kjøp! Men jeg ville vurdert en ny disk som "vitty" over her sier! Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 (endret) Wow er ett CPU spill så det skal gå helt! I5 er den beste gaming prosessoren og i7 2600k/2700k er bare bittelitt bedre. Men viss du klarer å vente litt så burde du vente en mnd eller to, for da kommer ivy bridge! Endret 23. mars 2012 av terje k. Lenke til kommentar
Lauen Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 kommer til å være problemer med chipset når du bytter HK. opplevd det selv, måtte formatere disken Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 jepp. jeg måtte få den fra MBR til GPT Lenke til kommentar
Crowpala Skrevet 23. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2012 Takk for raske tilbakemeldinger :-) Sitter og ser på en Barracuda disk nå, Green 2T men er litt usikker da jeg har hørt at det ikke er den raskeste disk der ute. Noen andre gode ideer i den prisklassen ? Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 når du først skal haoppgradere såpass vil jag anbefale at du vurderer å bruke noen kroner på en SSD i tillegg til en passende mekanisk HD Pris eksempel SSD: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=661354 Intel koster kanskje litt mer enn andre merker, har en slik selv og har ikke hatt det minste problem. Pris eksempel HD: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=591141Denne har lengre garanti fra fabrikant enn en WD green disk (hvilket betyr at den antagelig holder litt lenger. WD green diskene har ganske kort levetid etter min erfaring (i skrivende stund har jeg 2-3 stykker som holder på å avgå med døden og dem er ca 2 år gamle) Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 seagte barracuda virker helt fint nå som de har "spist" samsung, koster mye mindre pr. GB enn WD black Lenke til kommentar
vitty Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 beste rådet jeg kan gi er å gå for en ssd da hdd er så dyre for tiden. Velg en ssd og bruk den gmale hdd som lagringsmedium. Styr unna green disker. Skal du ikke ha ssd gå for 7200 rpm disk. Velg billigste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå