Gå til innhold

Spill PC hjelp (kjøp)

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg sitter og ser litt på muligheten for å bygge en ny pc hjemme. Fra før har jeg kjøpt inn skjermkort og strømforsyning (XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 og Corsair VX 550W PSU), så det trenger jeg ikke å gå til innkjøp av.

Det jeg har sittet og sett på nå er følgende:

Intel Core i5 2500K pakke

HAF 912 midi kabinett

Jeg har en HP Pavilion a6655 AMD Phenom 8600 hjemme som jeg tenkte jeg skulle ta Harddisk og DVD spiller fra.

Mine 2 spørsmål:

1. Er det ok å beholde harddisken eller vil det skape store problemer for meg når jeg setter den inn samme med de andre komponentene ?

2. Er Intel Core i5 pakken en god pakke løsning for gaming ? Jeg spiller primært World of Warcraft

Innspill tas imot med takk :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wow er ett CPU spill så det skal gå helt! I5 er den beste gaming prosessoren og i7 2600k/2700k er bare bittelitt bedre. Men viss du klarer å vente litt så burde du vente en mnd eller to, for da kommer ivy bridge!

Endret av terje k.
Lenke til kommentar

når du først skal haoppgradere såpass vil jag anbefale at du vurderer å bruke noen kroner på en SSD i tillegg til en passende mekanisk HD

Pris eksempel SSD: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=661354 Intel koster kanskje litt mer enn andre merker, har en slik selv og har ikke hatt det minste problem.

Pris eksempel HD: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=591141Denne har lengre garanti fra fabrikant enn en WD green disk (hvilket betyr at den antagelig holder litt lenger. WD green diskene har ganske kort levetid etter min erfaring (i skrivende stund har jeg 2-3 stykker som holder på å avgå med døden og dem er ca 2 år gamle)

Lenke til kommentar

beste rådet jeg kan gi er å gå for en ssd da hdd er så dyre for tiden. Velg en ssd og bruk den gmale hdd som lagringsmedium.

Styr unna green disker. Skal du ikke ha ssd gå for 7200 rpm disk. Velg billigste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...