Gå til innhold

Plasma og tilkobling til PC

Anbefalte innlegg

Hallo! Jeg skal kjøpe meg ny TV, og http://www.elkjop.no...sma-tv-ps51d555 er den jeg har tenkt på.

Jeg lurer da på: er plasma og pc "no go"?
Jeg kommer til å bruke TV'n mest til film og Fifa via desktopen, men jeg har også en HD-dekoder fra Altibox.

Vennligst ikke kom med typ "Kjøp LED i stedet, det er mye bedre, lulz!!" eller "omg du er så retard som i det hele tatt tenker på plasma!!!1"
Jeg bor i en mørk kjellerstue, der jeg kan få alt av lys til å forsvinne!
Hilsen
St0neCld 

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er litt bevisst på innbrennings-problematikken så burde ikke dette være noe problem. På nyere plasma så får du neppe permanent innbrenning ved vanlig bruk, men du kan få midlertidig innbrenning som kan være irriterende nok når du prøver å se film.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Permanent innbrening er så og si ikke eksisterende. Hvis du klarer å få dette, er du veldig uheldig for å si det mildt.

Midlertidlige innbrenninger dog eksisterer fortsatt, men folk hyler altfor høyt om dette.

Har selv Panasonic G30 og har hatt Pcen tilkoblet tven ofte og lenge, Ps3en med menyen har blitt stående på lenge m.m .. Noen ganger har jeg fått midlertidlige innbrenninger som jeg såvidt klarer å se når skjermen er sort, men det forsvinner fort eller man kan bruke skjermrens programmet som er i tven.

Det er bare småpirk spør du meg og en vanlig person som ikke trøkker trynet sitt oppi skjermen for å lete etter feil, vil ikke plages av dette. ;)

Har også hatt eldre plasma skjermer, og vært samme greia der.

Mens andre har hatt LCD/LED skjermer pågrunn av frykt for innbrenning, så har jeg kost meg med Plasma skjermer uten problemer og nytet de fantastiske bildene på film. :)

Løp og kjøp.

Endret av Mwotm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...