Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

2x GTX 570 vs GTX 680

Anbefalte innlegg

Hei

Skal bygge meg ny pc. Har i den forbindelse fått tilbud om 2x GTX 570 1500kr.

Men jeg lurer på hva som er best. Gå for 1x 680 eller 2x 570.

Pcen ellers vil bestå av Asus rampage hovedkort, 2x120GB hyper X (raid 0), intel 3930k og 16GB eller 32GB ram.

Mvh JunaJ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tanke på at GTX 680 er ca 80% raskere enn 570, så ville jeg hatt ett 680 i stedenfor 2x 570. Da slipper man SLI, og de eventuelle problemer det måtte medføre.

Selv kjører jeg bare cfx og sli, men jeg liker å leve med de få problemene som avogtil dukker opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Med tanke på at GTX 680 er ca 80% raskere enn 570, så ville jeg hatt ett 680 i stedenfor 2x 570. Da slipper man SLI, og de eventuelle problemer det måtte medføre.

Selv kjører jeg bare cfx og sli, men jeg liker å leve med de få problemene som avogtil dukker opp.

Et GTX 680 kort yter bare litt bedre enn et GTX 560ti oppsett. Så jeg lurer på hvordan du får et GTX 680 kort til å bli 80% bedre enn GTX 570.

Hadde det vært meg så hadde jeg gått for GTX 570 SLI om du bare er ute etter mest ytelse for pengene.

Lenke til kommentar

Et GTX 680 kort yter bare litt bedre enn et GTX 560ti oppsett. Så jeg lurer på hvordan du får et GTX 680 kort til å bli 80% bedre enn GTX 570.

Hadde det vært meg så hadde jeg gått for GTX 570 SLI om du bare er ute etter mest ytelse for pengene.

Ser vi på samme tall?

http://www.techpower...GTX_680/27.html

GTX 680 yter ca 45% raskere enn GTX 570, men microstutter og uperfekt SLI-skalering vil føre til at 570 SLI ofte oppleves som svakere i de tyngste spillene.

[media]"]http://www.youtube.com/watch?v=zOtre2f4qZs[/media]

At 570 SLI spiser over 250W mer enn 680 under bruk hjelper også på anbefalingen av 680 > 570 SLI.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...