Gå til innhold

iPhone 5 tråden

Anbefalte innlegg

Tenkte vi kunne opprette en tråd hvor vi diskuterer den fremtidige iPhonen.

Hva vet vi om den foreløpig? Ingenting?

Har sett noen bilder, og syntes utseende ser bra ut: (om det ikke er fake)

iphone5.jpg

Personlig sitter jeg bare å venter i spenning på at den skal komme!

Men må vel smøre meg med tålmodighet :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der er uten tvil en fake, mange mockups der ute men er ingen som kan si bestemt hvordan den vil se ut ennå.

Det største spørsmålet for tiden er vel skjermen, og om den vil bli større eller ikke. Blir spennende å se hvordan Apple løser det.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Selvfølgelig er det mulig. Men det er en mye større fordel å ha faste rammer å forholde seg til, ikke 10 forskjellige oppløsninger man må tenke på.

En annen ting er også at mye er laget "pixel perfect", som bilder osv, så man ikke trenger å skalere noe som helst (som også kan gå ut over kvaliteten på grafikken). Man lager som regel ett sett for retina, så halverer man til 3GS og iPad 1 og 2.

Det ER bedre for utviklere å ha faste rammer. Det er også en av grunnen til at ikke alle utviklere orker bryet rett og slett til andre plattformer pga. dette.

Nå er det 4 oppløsninger å tenke på til iOS - og jeg ønsker ikke en 5. med det første :>

Endret av laserlars
Lenke til kommentar

Jeg tenkte da ikke speiselt på Android men eks. diverse multimedia plattformer man har brukt i haugevis av år hvor dette ikke har vært en restriksjon i så stor grad. Dette med oppløsning har stadig vært nevnt som et problem ift. varierere skjermstørrelse for iPhone.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...