JokerN_ Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Tenkte vi kunne opprette en tråd hvor vi diskuterer den fremtidige iPhonen. Hva vet vi om den foreløpig? Ingenting? Har sett noen bilder, og syntes utseende ser bra ut: (om det ikke er fake) Personlig sitter jeg bare å venter i spenning på at den skal komme! Men må vel smøre meg med tålmodighet Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Det der er uten tvil en fake, mange mockups der ute men er ingen som kan si bestemt hvordan den vil se ut ennå. Det største spørsmålet for tiden er vel skjermen, og om den vil bli større eller ikke. Blir spennende å se hvordan Apple løser det. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Jeg er fornøyd med Iphone 5 hvis den har: - Lavere vekt - Bedre skjerm - Tynnere - Bedre kamera - Kraftigere CPU og GPU - Bedre batteritid - Samme pris eller billigere Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 23. april 2012 Forfatter Del Skrevet 23. april 2012 Litt rykter/info for de som ikke har fått med seg dette: http://www.itavisen.no/894104/iphone-5-med-%ABliquidmetal%BB-i-juni http://www.itavisen.no/894193/iphone-5-faar-ny-type-pekeskjerm Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Jeg er fornøyd med Iphone 5 hvis den har: - Lavere vekt - Bedre skjerm - Tynnere iPhone 5 - Bedre kamera - Kraftigere CPU og GPU - Bedre batteritid - Samme pris eller billigere iPhone 5Gs 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 (endret) Jeg håper nå vi får se en større skjerm da mine gamle øyne hadde hatt gått av det. Ellers må jeg faktisk vurdere en Android eller WP8 denne gangen. Endret 23. april 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 iPhone 5Gs 5Gs gir ingen mening. 3G fikk navnet sitt på grunn av teknologien (3G), ikke fordi det var tredje generasjon. Det eksisterer (for øyeblikket) ikke noe 5G-mobilnett. Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 5S derimot er ikke en utenkelig fremtidig modell. Håper også selv på litt større skjerm enn dagens. Blir spennende å se om Apple noen gang vil komme med dette, når det også vil minske pixeltettheten kontra dagens skjermer. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Håper også selv på litt større skjerm enn dagens. Blir spennende å se om Apple noen gang vil komme med dette, når det også vil minske pixeltettheten kontra dagens skjermer. Jeg anbefaler deg å lese denne artikkelen! Det er ikke helt umulig at skjermen blir større på neste generasjon iPhone. Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Ikke helt ut på viddene det der. Har egentlig aldri trodd at de vil komme med noen "rare" oppløsninger kontra hva de bruker i dag, annet enn fordobling som de allerede har gjort Men blir spennende å se. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 (endret) Jeg forstår ikke helt hvorfor man ikke kan lage applikasjoner til iOS som er dynamiske ift. oppløsning i en viss grad. Er det rammeverket som er for "dårlig"? Endret 23. april 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 (endret) Selvfølgelig er det mulig. Men det er en mye større fordel å ha faste rammer å forholde seg til, ikke 10 forskjellige oppløsninger man må tenke på. En annen ting er også at mye er laget "pixel perfect", som bilder osv, så man ikke trenger å skalere noe som helst (som også kan gå ut over kvaliteten på grafikken). Man lager som regel ett sett for retina, så halverer man til 3GS og iPad 1 og 2. Det ER bedre for utviklere å ha faste rammer. Det er også en av grunnen til at ikke alle utviklere orker bryet rett og slett til andre plattformer pga. dette. Nå er det 4 oppløsninger å tenke på til iOS - og jeg ønsker ikke en 5. med det første :> Endret 23. april 2012 av laserlars Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Jeg forstår ikke helt hvorfor man ikke kan lage applikasjoner til iOS som er dynamiske ift. oppløsning i en viss grad. Er det rammeverket som er for "dårlig"? Fordi ingen vil at iOS skal bli som Android. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 (endret) Jeg tenkte da ikke speiselt på Android men eks. diverse multimedia plattformer man har brukt i haugevis av år hvor dette ikke har vært en restriksjon i så stor grad. Dette med oppløsning har stadig vært nevnt som et problem ift. varierere skjermstørrelse for iPhone. Endret 23. april 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå