G27 Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Jeg skriver dette raskt da jeg er utrolig trøtt og skal legge meg. Uansett, jeg blir 21 år i midten av August, og lurer på hvilke rettigheter jeg har på skoleplass. Jeg har tidligere gått elektro VG1, elenergi VG2, Automatisering VG2 og automatisering VG3. Jeg strøk på VG3 eksamen i fjor vår, men valgte å ta den opp igjen i november. Da stod jeg, men har ikke gått på skole dette skoleåret. Jeg har valgt å ta almen påbygg da jeg føler både elenergi og automatisering var feil utdanning for meg. Jeg vet ikke hvilke rettigheter jeg har til å komme inn på skoler nå da jeg allerede har gått 4 år på videregående. Jeg tenkte å ringe den lokale videregående skolen og spørre i morgen, evt. spørre om det er mulighet for å snakke med rådgiver selv om jeg ikke går på skolen. Men jeg spør her uansett, er det noe mer enn å søke på skoleplass jeg må gjøre? Lenke til kommentar
.Kim Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 (endret) Man har ungdomsrett til man har gjort ferdig VG3 eller VG4, eller helt til du har fyllt 21 år. Ungdomsretten innebærer at du har rett på skolegang i vidregående opplæring ved fullføring av ungdomskole. Jeg har desverre aldri vært borti å ville gå omigjen, sier bare hvilke rettigheter man skal ha. Endret 24. mars 2012 av T-Comma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå