sinnaelgen Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 jeg måtte skifte til thunderbird i forkant før dere oppgraderte til ny versjon av programvaren som styrer forumet . nå har det vist seg at ikke alle varslene om nye innlegg som kommer viserer alle norske bokstaver korrekt. det som er pussig er at denne feilen bare kommer på noen av varslene og som oftest i bare deler av teksten et eksempel : Jeg har problemer med å få bilde på en HP ZR2740w skjerm via DVI (dual link kabel) fra et Quadro 4500 kort som står i en HP workstation xw8200. Hvis jeg tester med displayport fra en Lenovo T500 så får jeg bilde i 2560x1400. Det korete skal være : Jeg har problemer med å få bilde på en HP ZR2740w skjerm via DVI (dual link kabel) fra et Quadro 4500 kort som står i en HP workstation xw8200. Hvis jeg tester med displayport fra en Lenovo T500 så får jeg bilde i 2560x1400. slik står det også i posten. problemet er at jeg ikke vet om det er en feil innstilling i thunderbird eller noen som ikke fungerer skikkelig på forumet Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Nå hører det til historien at når du limer inn teksten så vises den riktig her. Sjekk UTF-8/Unicode/ISO-tegnsett-innstillingen i Thunderbird. Lenke til kommentar
PoNdUs Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Den her minner meg om han som hadde feil på skjermen sin. Han tok en print screen for å vise hva som var galt Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2012 (endret) Nå hører det til historien at når du limer inn teksten så vises den riktig her. Sjekk UTF-8/Unicode/ISO-tegnsett-innstillingen i Thunderbird. jeg ser det nå. jeg har funne frem til listen for tilgjengelige tegnkodinger de jeg har valgt er : vestlig ( ISO 8859-1) Nordisk (ISO 8859-10) så får jeg se om jeg finner de andre jeg har funnet flere unicode valg , jeg velger UTF-8 forresten hva gjør vestlig (IBM 850) ? Endret 23. mars 2012 av den andre elgen Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 (endret) fortsatt er det enkelte tegn som vises som koder i stedet. det gjelder de norske sær bokstavene. deler av eller hele ordet er byttet ut med & der bokstavene æ,ø, eller å forekommer . det forsetter med et uforståelig ord som slutter med ; å gjengi det her går ikke da det blir oversatt etter at editoren er lukket Endret 26. mars 2012 av den andre elgen Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 hvorfor får jeg forsatt tegnet "&" og en merkelig tekst i stedet for de norske bokstavene Æ,Ø og Å i deler av epost valset ? etter dette tegnet kommer teksten "Aring;" Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Det skyldes at Thunderbird leser ting i ISO-8859-1 (?) og ikke UTF-8 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 (endret) tja. feilen forekommer ikke i riktig alle varslene. jeg kan velge mellom - ISO-8859-1 - ISO-8859-10 eller UTF-8. på sist nevnte fikk jeg noen rare tegn ( ikke de samme som denne saken tar opp) de 2 første viker å gi samme resultat. Men jeg blir ikke kvitt de rare tegne med noen av valgene. Hvis det stemmer det du skriver så virker det som Thunderbird oppfatter enkelte deler av teksten som en tegnkode det ikke tolker rett uansett hva jeg velger Hva kan man gjøre for å få det i orden ? Endret 26. april 2012 av den andre elgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå