Gå til innhold

Twinmos m/winbond, hvor høyt?

fobo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MEd de brikkene kan du forvendte deg FSB mellom 200 og 250, jeg har en twinmos 512 PC3200 cl2.5 på et Abit Nf7 V2.0 og den klarer faktisk 250 altsp 498 mhz FSB, men dette er ikke 100% stabilt, men den fungerer i spill og programmer, men feiler noen ganger på bechmarks. Men kjører du så høy FSB er kjølere på rammen og HK et MUST!

Lenke til kommentar

Siden TwinMOS ikke har håndplukkede minnebrikker (slik som feks. Corsair har) varierer det veldig hvor høyt de klokker. Du må nok prøve deg fram! Noen kjører dem så høyt som 250Mhz, men da er det gjerne BH-5, har du kjøpt brikkene dine i det siste er det nok CH-5, som ikke klokker fullt så bra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har denne typen TwinMOS ram TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond

- 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) og jeg har FSB på 224 stabilt, burde jeg kunne klokke lenger????

Spesifikasjoner:

Størrelse: 512 MB

Hastighet: PC3200 (400MHz FSB)

Cas Latency: 2.5

Og dette hovedkortet:Asus P4P800/DELUXE Hovedkort S478/800mhz

- I865PE,SATA,LYD,ATA133, GbLAN, Firewire med en intel pentium 4 2.6 ghz prosessor

Lenke til kommentar

Jeg har samme hovedkort og en XP2500. Jeg har kjørt brikkene på 220 med lave timinger (2-3-3-8) over lengre tid. Benchmarker og gjør alt med full stabilitet. Prøvde 230 med litt høyere timinger og lavere multiplier på cpu, men opplevde ustabilitet. Tipper smertegrensen til disse brikkene (CH-5) ligger på 225-230 en plass.

DrErling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...