Alexander_KM Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Hei, Jeg har en stund slitt med at lyden plutselig forvinner totalt, ofte i det jeg åpner et nytt program. Når dette skjer er det helt håpløst å få den tilbake og det ender som oftest opp med en restart. Jeg kjøpte nylig et nytt headset men brukte bordhøytalere tidligere og da var ikke dette et problem. Jeg har dog opplevd det samme med andre hodetelefoner og lydoppsett. Jeg har søkt litt på nettet men uten hell. For noen dager siden, da jeg redigerte film i Sony Vegas, poppet det opp en feil melding hvor det sto: "Warning! An error occured during the current opperation. A device does not exist." "The playback device Microsoft Sound Mapper does not exist" (Denne meldingen dukket opp nøyaktig samtidig med at lyden forsvant) Jeg er data-amatør, dette ble for vrient. All hjelp blir satt meget pris på! Her er litt info om laptoppen (om nødvendig): Processor: Intel® Core2 Duo CPU T6400 @ 2.00GHz 2.00 GHz Installed memory (RAM): 4.00 GB (2.96 GB usable) System type: 32-bit Operating System Windows edition : Windows 7 Home Premium Service pack 1 Sound Device: NVIDIA GeForce 9600M GT Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Det er en god mulighet for at dette er pga problemer med driveren. Du bør prøve å oppdatere driveren til det integrerte lydkortet på denne maskinen , du får som regel gjort det gjennom sidene til produsenten av laptoppen. Lenke til kommentar
Alexander_KM Skrevet 22. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2012 Jeg fulgte ditt råd og gikk til NVIDIA for å laste ned nye drivere. Da jeg trykket på "search for new drivers automatically" var det bare en oppdatering den fant og det var for lydkortet! Håper dette gjør susen, takk skal du ha! Lenke til kommentar
Alexander_KM Skrevet 23. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2012 Har oppdatert driverene men problemet oppstår fremdeles... Noen andre forslag? Denne gangen ble lyden borte i det jeg forsøkte å lagre et dokument i Sony Vegas (lyden fungerte fint til å begynne med) Lenke til kommentar
bbll Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Nvidia er ingen lydkort/lydkontrollerprodusent. Ville også tro dette er et driverproblem. Hvilken lap har du? Er headsettet usb eller vanlig jack? Lenke til kommentar
Alexander_KM Skrevet 24. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2012 I "Sound, video and game controllers" feltet fant jeg - NVIDIA High Definition Audio - Realtek High Definition Audio - Sound Blaster Tactic (3D) Sigma Tror den nederste er headsettet mitt. Hvor finner jeg lydkortet? Og hvordan finner jeg ut hvilken driver jeg trenger? Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Gå til hjemmesiden til produsenten av din laptop og søk etter drivere der. Lenke til kommentar
Alexander_KM Skrevet 24. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2012 Jeg har et headset med USB plugg og en Acer laptop, usikker på hvilken model det er. Lenke til kommentar
bbll Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Ja, da er det driverne til headsettet du skal oppgradere. Lenke til kommentar
kenerik Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Av installer driveren for lydkortet. Dette krever omstart. Legg så inn nyeste driver. Lykke til Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Hva heter maskinen din? Antar du bør prøve å oppdatere Realtek'en, men du bør nok laste ned hele driverpakken fra produsenten av din bærbare maskin. Lenke til kommentar
bbll Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Nei, han burde disable realtek'en om han ikke bruker den (dessuten virker det ikke som realtek driveren er problemet her iom det funket bra med bordhøytalerne,, antar de gikk på analog linje fra integrert lydkort). Som nevt før, du må oppgradere driverne til usb headsettet. Hvis det fortsatt er bøll bytter du til en annen usb port. Hvis det da fortsatt er bøll er driverne crappy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå