Alexander_KM Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Hei, Jeg har en stund slitt med at lyden plutselig forvinner totalt, ofte i det jeg åpner et nytt program. Når dette skjer er det helt håpløst å få den tilbake og det ender som oftest opp med en restart. Jeg kjøpte nylig et nytt headset men brukte bordhøytalere tidligere og da var ikke dette et problem. Jeg har dog opplevd det samme med andre hodetelefoner og lydoppsett. Jeg har søkt litt på nettet men uten hell. For noen dager siden, da jeg redigerte film i Sony Vegas, poppet det opp en feil melding hvor det sto: "Warning! An error occured during the current opperation. A device does not exist." "The playback device Microsoft Sound Mapper does not exist" (Denne meldingen dukket opp nøyaktig samtidig med at lyden forsvant) Jeg er data-amatør, dette ble for vrient. All hjelp blir satt meget pris på! Her er litt info om laptoppen (om nødvendig): Processor: Intel® Core2 Duo CPU T6400 @ 2.00GHz 2.00 GHz Installed memory (RAM): 4.00 GB (2.96 GB usable) System type: 32-bit Operating System Windows edition : Windows 7 Home Premium Service pack 1 Sound Device: NVIDIA GeForce 9600M GT Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Det er en god mulighet for at dette er pga problemer med driveren. Du bør prøve å oppdatere driveren til det integrerte lydkortet på denne maskinen , du får som regel gjort det gjennom sidene til produsenten av laptoppen. Lenke til kommentar
Alexander_KM Skrevet 22. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2012 Jeg fulgte ditt råd og gikk til NVIDIA for å laste ned nye drivere. Da jeg trykket på "search for new drivers automatically" var det bare en oppdatering den fant og det var for lydkortet! Håper dette gjør susen, takk skal du ha! Lenke til kommentar