Gå til innhold

[Løst] Gaming pc, GTX 680 + s-2011 hjelp til anbefalinger

Anbefalte innlegg

Hei! Har endelig tenkt å kjøpe ny datamaskin fra øverste hylle, ettersom den gamle har begynt å dra på årene nå. Jeg har laget en liste som ligger nederst i saken på hvilken deler jeg kan tenke meg å bruke. Det jeg ønsker av dere er å gi meg deres anbefalinger hvis det er noe dere vil ha endret eller ikke er fornøyd med! :) Kun data som skal kjøpes, har alt av tilbehør + masse harddisker.

Dataen kommer til å bli brukt til heavy gaming, og er fremtidsrettet.

SSD er jeg usikker på hvilken som er bra valg, ønsker en 80-124 GB. Er hovedkortet og prosessoren over-kill selv om pc'en er fremtidsrettet?

Så anbefalinger takk! :)

post-265961-0-85369800-1332454490_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For gaming ville jeg valgt LGA1155 socket, helst Z68 sammen med i5 2500k siden du uansett ikke får noe mer "gaming" ytelse av 2011 socket. Men for å vær helt ærlig ville jeg ventet til Ivy Bridge kommer (som ikke er mer enn en mnd, senest Mai) og etter det blir det en stund til nye prosessorer.

For SSD ville jeg valgt Intel 520 120gb siden den er både veldig bra og stabil.

Jeg ville byttet ut rammen med Corsair Vengeance LP.

Ville kjøpt en modulær PSU.

Og har du tenkt på et lyddempet kabinett? Som feks CM silencio, eller Fractal r3?

Viss du velger et annet kabinett som ikke har vindu vil jeg anbefale D14 eller Phanteks siden de er både bedre en H100, og store CPU coolers ser ikke bra ut i kabinett med vindu.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ivy Bridge kommer ikkje med 6 kjerner på 1155 plattformen, så det er ikkje noe mening å ha mener jeg. Annet enn til benching på et 1155 hk ,noe som kan godt tenkes at jeg "trenger" :p

Har hørt/lest et sted at de fleste spill ikke bruker mer enn 2 kjerner uansett, så hvor mange kjerner du har til gaming har ikke mye å si.

Men for å vær helt ærlig ville jeg ventet til Ivy Bridge kommer (som ikke er mer enn en mnd, senest Mai)

Stod det ikke i en nyhet på hardware at Ivy Bridge ikke vil komme i butikkene før i juni?

Nei.

Endret av terje k.
Lenke til kommentar

Her er det nye buildet :) Noe mer som burde byttes på?

Tanke gangen bak h100 er å kunne overklokke CPU'en mest mulig.

Ser greit ut men trenger du virkelig et så dyrt hovedkort? Man får vel z68 asus kort med pci 3.0 for litt over tusenlappen, 1300kr ca? Vil ikke de være bra nok, også hvis du skal gå for 680 sli i fremtiden en gang? Hvis du har tid å vente en mnd elns, så kommer 3-4GB versionene av gtx 680, med bedre kjøleløsning fra produsentene.

Lenke til kommentar

Ivy Bridge kommer ikkje med 6 kjerner på 1155 plattformen, så det er ikkje noe mening å ha mener jeg. Annet enn til benching på et 1155 hk ,noe som kan godt tenkes at jeg "trenger" :p

Har hørt/lest et sted at de fleste spill ikke bruker mer enn 2 kjerner uansett, så hvor mange kjerner du har til gaming har ikke mye å si.

Du leste det sikkert for 3 år siden...

Bf3 bruker f.eks opp til 8 tråder :)

Her tok jeg av HT på cpu, slik at det ble 6 tråder:

cpubf3x79.png

Klarer du å telle hvor mange av de 6 kjernene det er load på :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Her tok jeg av HT på cpu, slik at det ble 6 tråder:

cpubf3x79.png

Klarer du å telle hvor mange av de 6 kjernene det er load på :p

Med kepler skal det nok gå fint uten six cores.

i5 2500k har bare 4 cores og er den mest anbefalt innen gaming. Evt i7 2600k/2700k for spill som BF3 pga funksjonen "Hyperthreading". Men forsatt ingen av de prosessorene har mer en 4 cores.

Endret av terje k.
Lenke til kommentar

BF3 er et stort unntak.

Skyrim: 2 kjerner

Mass Effect 3: 2 kjerner

Kingdoms of Amalur: Reckoning 2 kjerner

The Old Republic: 4 kjerner

Metro 2033: 2 kjerner

Dirt 3: 4 kjerner

WoW: 2 kjerner

SC2: 2 kjerner

Crysis: 2 kjerner

Dessuten må du opp på SLI/CFX-oppsett med de heftigste grafikkortene ute i dag for å få en flaskehals av en 2500k @ 4.5GHz i BF3, og da sitter man ærlig talt med ytelse som kunne kjørt spillet i eyefinity-oppløsninger med 60 fps på Ultra uten MSAA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...