Roger_26 Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Har et problem med at maskina henger seg opp og kjem ein fin blå skerm ca ein gang i timen. Har reinstallert windows men det hjalp ikkje.. Forslag?? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Du har helt sikkert to eller flere minnebrikker. Prøv med en av disse, deretter den andre. Kommer feilen i begge tilfellene er det altså ikke minnebrikken det nødvendigvis er noe galt med. Deretter kan du prøve med en ny harddisk. Hvis du har en liggende du ikke bruker prøver du med denne. Dette er muligens litt mer omfattende, men hvis problemet vedvarer kan du ekskludere den også. Deretter anbefaler jeg å ta ut skjermkortet. Bruk det skjermkortet som ligger integrert på hovedkortet. Igjen; da kan du ekskludere den også hvis det fremdeles kommer blåskjerm. Gjør du dette har du et mye bedre utgangspunkt når du skal finne ut hva som er galt 1 Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Ville nå begynt med å finne ut av hva bluescreenen din sier jeg da. Feilkoden der beskriver vel egentlig hvilken komponent / software som feiler. I og med at du har formatert og det fortsatt er der så snakker vi nok om hardware ja. Gå inn i min datamaskin->systemegenskaper->avanserte systeminnstillinger->oppstart og gjennoppretting->innstillinger-> Fjern haken for "start på nytt automatisk". Da kan du lese av og skrive beskjeden når du får bluescreen. Post den her så er det lettere Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Kan legge til at i slike tilfeller pleier jeg å kjøre en Linus MINT- versjon fra USB, så kan jeg se om OS- et reagerer på feil på for eksempel harddisk. Lenke til kommentar
Roger_26 Skrevet 25. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2012 Her er feilmeldinga som kjem Stopp: 0x00000f4 (0x0000000000000003,0xfffffa800eff1390,0xfffffa800eff1670,0xfffff800033815f0) Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Rull tilbake windows til en tidligare gjennomrettningspunkt? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Rull tilbake windows til en tidligare gjennomrettningspunkt? Han har prøvd med clean install. Det finnes folk som er flinke nok til å tyde slike blåmeldinger, men vet ikke om noen klarer det på dette forumet. Alternativt kan du kjøre den gjennom en eller annen webside med riktig verktøy, hvis dette er mulig. Anbefaler uansett fremgangsmetoden jeg beskrev. Fikset mange maskiner ved å bruke den oppigjennom Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Crucial M4 SSD? Hvis ja, oppgradert til siste firmware? 2 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Slå av sleep mode http://www.sevenforums.com/crashes-debugging/191066-bsod-stop-f4-after-sleep-w-anti-virus-installed.html Lenke til kommentar
Roger_26 Skrevet 25. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2012 (endret) Får sjå no om det hjalp å oppdatere firmwaren på M4'en, men beskrivelsen var jo veldig lik problemet mitt... •Correct a condition where an incorrect response to a SMART counter will cause the m4 drive to become unresponsive after 5184 hours of Power-on time. The drive will recover after a power cycle, however, this failure will repeat once per hour after reaching this point Endret 25. mars 2012 av Roger_26 Lenke til kommentar
Roger_26 Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 jepp no har maskina stått på siden i går kveld.... Takk for gode innspel og spesielt takk til Ar`Kritz for hjelpa... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå