Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Maskina låser seg etter ca 55 min

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har helt sikkert to eller flere minnebrikker. Prøv med en av disse, deretter den andre. Kommer feilen i begge tilfellene er det altså ikke minnebrikken det nødvendigvis er noe galt med.

Deretter kan du prøve med en ny harddisk. Hvis du har en liggende du ikke bruker prøver du med denne. Dette er muligens litt mer omfattende, men hvis problemet vedvarer kan du ekskludere den også.

Deretter anbefaler jeg å ta ut skjermkortet. Bruk det skjermkortet som ligger integrert på hovedkortet. Igjen; da kan du ekskludere den også hvis det fremdeles kommer blåskjerm.

Gjør du dette har du et mye bedre utgangspunkt når du skal finne ut hva som er galt :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ville nå begynt med å finne ut av hva bluescreenen din sier jeg da. Feilkoden der beskriver vel egentlig hvilken komponent / software som feiler. I og med at du har formatert og det fortsatt er der så snakker vi nok om hardware ja.

Gå inn i min datamaskin->systemegenskaper->avanserte systeminnstillinger->oppstart og gjennoppretting->innstillinger-> Fjern haken for "start på nytt automatisk". Da kan du lese av og skrive beskjeden når du får bluescreen. Post den her så er det lettere :)

Lenke til kommentar

Rull tilbake windows til en tidligare gjennomrettningspunkt?

Han har prøvd med clean install.

Det finnes folk som er flinke nok til å tyde slike blåmeldinger, men vet ikke om noen klarer det på dette forumet. Alternativt kan du kjøre den gjennom en eller annen webside med riktig verktøy, hvis dette er mulig.

Anbefaler uansett fremgangsmetoden jeg beskrev. Fikset mange maskiner ved å bruke den oppigjennom :)

Lenke til kommentar

Får sjå no om det hjalp å oppdatere firmwaren på M4'en, men beskrivelsen var jo veldig lik problemet mitt...

•Correct a condition where an incorrect response to a SMART counter will cause the m4 drive to become unresponsive after 5184 hours of Power-on time. The drive will recover after a power cycle, however, this failure will repeat once per hour after reaching this point

Endret av Roger_26
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...