jorang Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Forsto det fra sammenhengen Men det høres ut som en forkortelse for ett eller annet. Prøvde å Google, men fant ingen forklaring på hva det er en forkortelse for.... Lenke til kommentar
L_Skywalker Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 (endret) nib....? Hva står forkortelsen for? Nib (en.) er på godt norsk "pennesplitt" og er ingen forkortelse. Skriver seg (!!) fra den gang da vi benyttet splittpenn og blekk som skriveinstrument. =) Se artikkel på engelskspråklig Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Nib Endret 16. januar 2013 av L_Skywalker Lenke til kommentar
jorang Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Takk for oppklaring "Luke" Lenke til kommentar
Captaincaos Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Er det mulig å sette desktopversjon som default i den preinstallerte nettleseren? Enkelte nettsider sender meg til mobilversjonen selv om jeg trykker på desktop nede på siden. Eventuelt er det andre nettlesere som passer til note som laster desktopversjon en mer problemfritt? Lenke til kommentar
Huni Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Har du forsøkt å huke av for "forespør desktopside" eller noe slikt i menyen opp til høyre? Lenke til kommentar
76aki Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Fekk oppdatering av eit program som heite "Samsung push service"... Kva er det ? N8010,Still 4.04.... Lenke til kommentar
Battings Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Har endelig fått kjøpt meg galaxy note , N8010.. er veldig fornøyd så langt.. Men har ett par spørsmål.. Hvordan får jeg spilt av NRK nett TV? Kommer opp at jeg mangler flash men denne enheten støtter ikke flash.. Er det mulig å få spilt av TV2 sumo? Og kan man legge til mer enn én TV på smart remote appen? Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 (endret) Har kjøpt meg denne nå jeg også, og lurer på det samme ang. TV2 Sumo! Merkelig de ikke har noen app til Android, finnes jo til iOS. Er det noen innstillinger for håndskriftgjenkjenning noe sted? F.eks hvor lang tid det tar før den "gjenkjenner" et ord. F.eks i Polaris får jeg som regel ikke skrivd mer enn et ord før den gjenkjenner det og da må jeg selv trykke på space, mens noen ganger får jeg skrivd en hel setning først. Går ganske treigt når jeg selv må trykke på space hver gang for å skrive noe. Endret 26. januar 2013 av ErlendRU Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Akkurat bestemt meg for å kjøpe nettbrett nå jeg også, og iogmed at jeg er Samsung fan og lei av Apple produkter som er låst til ditt og datt, så var jeg litt rask på avtrekkern og bestilte Galaxy Tab 2. Etter å ha undersøkt litt bedre, så ser det ut som det er Galaxy Note som altså er det "store". Sikkert dumt spørsmål, men har man muligheten til å bruke fingre istedenfor pennen? Og hvordan er den sammenlignet med f.eks iPad, raskt forklart? Takker for svar Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Jeg har både Galaxy Note og iPad, og synes begge har sine fordeler. Men man har jo mange flere bruksområder med Note'n, og notatfunksjonen er helt fantastisk. Selvsagt kan du bruke finger istedenfor penn. Jeg bruker stort sett bare penn til notatfunksjoner. Kan bruke fingeren der også, men det er ikke like hensiktsmessig. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Har endelig fått kjøpt meg galaxy note , N8010.. er veldig fornøyd så langt.. Men har ett par spørsmål.. Hvordan får jeg spilt av NRK nett TV? Kommer opp at jeg mangler flash men denne enheten støtter ikke flash.. Er det mulig å få spilt av TV2 sumo? Og kan man legge til mer enn én TV på smart remote appen? Vet ikke hvorfor du får problemer. Jeg går selv inn på tv.nrk.no og bare trykker på det jeg vil se, så dukker det opp en boks om hvor jeg vil åpne visninga, der velger jeg Videospiller - og vips så ser jeg på NRK i den innebygde videospilleren. Forøvrig så kan du laste inn flash ved å finne APK-fila. Fungerer fint på brettet det. Smart Remote-app'en støtter bare en TV for øyeblikket. Lenke til kommentar
Battings Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Vet ikke hvorfor du får problemer. Jeg går selv inn på tv.nrk.no og bare trykker på det jeg vil se, så dukker det opp en boks om hvor jeg vil åpne visninga, der velger jeg Videospiller - og vips så ser jeg på NRK i den innebygde videospilleren. Forøvrig så kan du laste inn flash ved å finne APK-fila. Fungerer fint på brettet det. Smart Remote-app'en støtter bare en TV for øyeblikket. Hmm..får bare opp med en gang: Ops, vi har problem med å laste flash for avspilling.. ikke no spørsmål om hvor jeg vil åpne visnivisninga, skikkelig frustrerende greier.. finne APK-fila, åssen gjør jeg det?? Bruker du nettleseren som er på brettet fra før eller har du lasta ned utenom? Kanskje det kan hjelpe? Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Jeg bruker den innebygde. Fungerer fjell. apk'en finner du bare du googler litt. Sjekk om du har noen innstillinger i nrk-nettsida hvor du kan forandre på visningsmodus. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Til dere som bruker Lecturenotes! Liker appen, men synes også at skrifta blir mye "smoothere" på s-note appen, samt tastaturet når jeg skriver inn for skriftgjenkjenning, noen innstillinger å anbefale for dette? Hvis noen skjønner hva jeg mener. Også sliter jeg merkelig nok med å lage ny side når jeg har lagd et dokument. Står i hjelp-funksjonen at det skal være et + ikon et sted for å lage ny side, men dette finner jeg jaggu meg ikke. Hjeelp. Edit: Det siste med + var bare huket bort i innstillingene for some reason, ordnet seg Endret 27. januar 2013 av ErlendRU Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Er det ikke mulig å få 4G på denne? Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 (endret) Fikk nettopp en oppdatering på min N8000. Det er en 200mb oppdatering. Stod noen med å gjøre noten mer stabilt. Edikt; viser seg å være 4.1.2 oppdatering ;-) Endret 29. januar 2013 av nKyb Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Jess, er på vei ned på min også nå Satser på at den fikser lagginga i tastaturet i landskapmodus også. Lenke til kommentar
Homballa Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Noen som vet hva denne oppdateringen inneholder av vesentlige forandringer fra 4.1.1 til 4.1.2? Merker foreløbig ingen forskjell........ Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Merker at tastatur-laggen har forsvunnet ihvertfall. Deilig. 1 Lenke til kommentar
L_Skywalker Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Merker at tastatur-laggen har forsvunnet ihvertfall. Deilig. Virker som om mye glir glattere i 4.1.2 enn i 4.1.1. Håndskrift i portrettmodus er blitt jevnere igjen. Flytende vinduer er også forbedret. Automatisk deteksjon av S-Pen setter tab'en i håndskriftmodus (valgbart i innstillinger). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå