Tee:k Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Hei! Går igjennom et lite H******* med min x kjæreste. Jeg flyttet inn hos henne rett etter vi ble sammen. Vi bodde dermed sammen i 3 måneder før det ble slutt. Hun betalte leie og slike ting, mens jeg sa meg frivillig til å betale strøm regning osv, siden jeg ikke hadde planer om å bo der fast. Når det ble slutt krevde hun at jeg skulle betale halvparten av alle utgiftene, Dvs. Leie, Internett og andre små felles utgifter. Dette for meg som er student, ble en stor sum penger helt ut av det blå. Hun har min stasjonære pc som er verdt 20k som jeg ikke får hentet før hun får pengene *sine". Hun lagde en hjemmelaget kontrakt hvor det sto at bla bla, jeg ikke fikk pc`en før hun fikk pengene. Jeg var så dum som skrev under der og da ut av ren frustrasjon. Poenget mitt er. Gjelder denne kontrakten? Den er 100% hjemmelaget i Word og printet ut. Om jeg skulle anmelde henne evt dra dette så langt som en rett sak, telles egentlig denne kontrakten? Når det ikke er noe "formelt". Jeg har ikke tegnet NOE kontrakt med huseier om evt leie. Hva tenker dere? Trenger litt tips. Trenger pc`en min til Studie.. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Er vel ikkje "heilt ut av det blå" når du har fått det skriftleg La meg sjå om eg forstår dette rett: Du er misfornogd fordi du må betale din del av utgiftene i ei leiligheit dykk delte? Virkar heilt rimelig for meg. Må nesten gi litt credit til eksen din, for å ha vaert glup nok til å få deg til å frivillig sette pcen din i pant Men, det er strengt tatt irrelevant, du har jo ikkje spurt meg om mi meining Ja, kontrakta gjelder, forutsatt at din signatur er på papiret, og at du har gitt den frivillig. Lenke til kommentar
Tee:k Skrevet 23. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2012 Poenget er at vi ikke hadde noe avtale om at jeg skulle betale leie og dem andre små utgiftene. Jeg har stått for mat og strøm, mens hun har betalt det andre. Det har vært vår (muntlige avtale). Men når det ble slutt, forlangte hun at jeg skulle betale alt det andre i tillegg. Jeg sa frivillig ifra at hun kunne ta pc`en frem til jeg fikk betalt det resterende, det var også jeg som foreslo kontrakt (som hun da lagde). Ville bare vite om den var reel, slike ting er kjekt å vite for min del. Men takk for svar Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Så nå vil du vite om en kontrakt du selv foreslo, og signerte på, er gyldig? Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Det har vært vår (muntlige avtale). Men når det ble slutt, forlangte hun at jeg skulle betale alt det andre i tillegg. Jeg sa frivillig ifra at hun kunne ta pc`en frem til jeg fikk betalt det resterende, det var også jeg som foreslo kontrakt (som hun da lagde). Muntlig avtale er like bindene som en skriftlig. Du lovte også å betale det "resterende". Du har ingen sak. Det er bare å bite i det sure eplet, og gjøre opp for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå