tv_giske Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Jeg har HP ze4417 som er basert på en AMD Athlon XP2400+ M prosessor. Der har jeg en ledig mini-PCI kort plass som jeg ønsker å benytte til et trådløst nettverkskort (802.11b). Er det noen som vet om det er mulig å sette inn et slikt mini-PCI kort som er ment for Centrino maskiner (F.eks. dette Intel kortet)? Er det noen som kjenner til andre mini-PCI kort for trådløstnettverk enn Intel sitt? Hvor kan jeg få tak i det isåfall? Er det mulig å slå av og på slike kort vha. programmvare eller må jeg ha en bryter på utsiden? Lenke til kommentar
ritt45854 Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 de fleste minipci kort bør komme fra maskinprodusenten. skjekk med hp hva de anbefaler. et intel kort i noe som sikkert er en via eller ati maskin er vel en dårlig ide. skjekk med hp, de vet. noen hp maskiner har en bryter på maskinen som skrur av og på et slikt kort, men du kan alltids disable det gjennom et tray-ikon eller i enhetsbehandling. juzzi Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 kan du ikke kjøpe et pcmcia kort eller datakort eller hva det heter og stappe det inn i den ledige porten? koster vel 6-700 Lenke til kommentar
tv_giske Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 kan du ikke kjøpe et pcmcia kort eller datakort eller hva det heter og stappe det inn i den ledige porten? koster vel 6-700 Jeg kan det, men jeg vil helst ha det innebygd, hvis det er mulig. :smile: Lenke til kommentar
bulldog Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Jeg har HP ze4417 som er basert på en AMD Athlon XP2400+ M prosessor. Der har jeg en ledig mini-PCI kort plass som jeg ønsker å benytte til et trådløst nettverkskort (802.11b). Er det noen som vet om det er mulig å sette inn et slikt mini-PCI kort som er ment for Centrino maskiner (F.eks. dette Intel kortet)? Er det noen som kjenner til andre mini-PCI kort for trådløstnettverk enn Intel sitt? Hvor kan jeg få tak i det isåfall? Er det mulig å slå av og på slike kort vha. programmvare eller må jeg ha en bryter på utsiden? Det eneste problemet her er at din maskin ikke har innebygd antenne for trådløst nettverk så vidt jeg kan se.. Har satt inn minipci-trådløskort i en del bærbare og da må man feste antennekabler til minipcikortet.. Tror nok du bør gå for et pcmciakort.. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Jeg har HP ze4417 som er basert på en AMD Athlon XP2400+ M prosessor. Der har jeg en ledig mini-PCI kort plass som jeg ønsker å benytte til et trådløst nettverkskort (802.11b). Er det noen som vet om det er mulig å sette inn et slikt mini-PCI kort som er ment for Centrino maskiner (F.eks. dette Intel kortet)? Er det noen som kjenner til andre mini-PCI kort for trådløstnettverk enn Intel sitt? Hvor kan jeg få tak i det isåfall? Er det mulig å slå av og på slike kort vha. programmvare eller må jeg ha en bryter på utsiden? Det eneste problemet her er at din maskin ikke har innebygd antenne for trådløst nettverk så vidt jeg kan se.. Har satt inn minipci-trådløskort i en del bærbare og da må man feste antennekabler til minipcikortet.. Tror nok du bør gå for et pcmciakort.. Har startet en tråd selv på lignende emne, men fikk liten respons. Har en Znote 2003 med innebygget antenne, betyr det at jeg uten videre kan ta i bruk kortet trådstarteren linker til? Samt ikke-Centrino kort? Lenke til kommentar
bulldog Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Jeg har HP ze4417 som er basert på en AMD Athlon XP2400+ M prosessor. Der har jeg en ledig mini-PCI kort plass som jeg ønsker å benytte til et trådløst nettverkskort (802.11b). Er det noen som vet om det er mulig å sette inn et slikt mini-PCI kort som er ment for Centrino maskiner (F.eks. dette Intel kortet)? Er det noen som kjenner til andre mini-PCI kort for trådløstnettverk enn Intel sitt? Hvor kan jeg få tak i det isåfall? Er det mulig å slå av og på slike kort vha. programmvare eller må jeg ha en bryter på utsiden? Det eneste problemet her er at din maskin ikke har innebygd antenne for trådløst nettverk så vidt jeg kan se.. Har satt inn minipci-trådløskort i en del bærbare og da må man feste antennekabler til minipcikortet.. Tror nok du bør gå for et pcmciakort.. Har startet en tråd selv på lignende emne, men fikk liten respons. Har en Znote 2003 med innebygget antenne, betyr det at jeg uten videre kan ta i bruk kortet trådstarteren linker til? Samt ikke-Centrino kort? Vet ikke.. Hør med Znote. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Hør med Znote. Yupp, har sendt en mail for en tid tilbake, men tipper at viruskaoset har medført at den ikke har kommet fram. Så jeg smører meg med tålmodighet foreløpig, men håper noen på forumet kan hjelpe mens jeg venter... Lenke til kommentar
tv_giske Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 Det eneste problemet her er at din maskin ikke har innebygd antenne for trådløst nettverk så vidt jeg kan se.. Har satt inn minipci-trådløskort i en del bærbare og da må man feste antennekabler til minipcikortet.. Tror nok du bør gå for et pcmciakort.. Hvis du ser på beskrivelsen på HP sin hjemmeside så står det at en kan "Holde forbindelsen uansett om du er på reise eller hjemme, med integrert 802.11g trådløs teknologi". Det vil jeg tro betyr at en kan få denne modellen levert med trådløst nettverk hvis en vil. Kan jeg da anta at det er innebygt antenne for trådløst nettverk? Kan jeg se det hvis jeg åpner opp dekselet inn til mini-pci sloten? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Kan jeg se det hvis jeg åpner opp dekselet inn til mini-pci sloten? Ser ihvertfall lett antenneledning m/plugg hos meg når dekselet er fjernet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå