Gå til innhold

[Løst] Hvordan setter man opp epost på en samsung s2?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Bruker idag altibox som isp, og har epost fra direct connect. Har satt opp to pcer med å sjekke epost fra direct connect (POP3 / mail.dcpost.no / 110)

og sende via altibox (smtp.altibox.no / 25) og dette fungerer problemfritt.

Har satt opp en samsung galaxy s2 med samme verdier (manuelt oppsett) og mottar epost uten problem, men får ikke sendt epost.

Oppsettet ser riktig ut såvidt jeg kan se. Man kan velge autentisering av utgående epost, men det er slått av og er heller ikke på på pcene og skal ikke være nødvendig å ha på. Mistenker at det er en annen avhuking jeg har glemt, så hadde håpet noen kunne gi en guide på oppsett for å sende epost (får mottatt uten problem). Har som sagt lagt inn info om utgående server, og riktig nr. Hva har jeg glemt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet ditt er nok at altibox ikke aksepterer at du sender mail fra mobilen din via. f.eks telenor (eller din leverandør av mobiltelefoni) sitt nett, såkalt relay. Se om din mobilleverandør har en utgående mailserver som du kan bruke i stedet for altibox sin.

EDIT: den enkleste måten å sjekke om jeg har rett er å koble mobilen til det trådløse hjemmenettet ditt (altibox) og sende en mail fra mobilen. Da vil den nok komme frem siden mobilen din da befinner seg i altibox sitt nett.

Endret av Dromle
Lenke til kommentar

Du må endre smtp server fra altibox til den din mobiltelefoni leverandør benytter f.eks smtp.online.no (hvis du er på telenor sitt mobilnett). Har plagdes med akkurat det samme og fant ut at dette var eneste løsning. Med et slikt oppsett så er det ikke mulig å sende email fra mobilen når du er koblet opp via Wi-Fi - men kun via mobilnettet..

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

WOW! TUSEN TUSEN TUSEN TAKK!!!! Bytttet fra altibox sin utgående server til ventelos sin server (smtp.bluecom.no / 25) og nå får man endelig sendt mail fra mobilen. Skulle hjelpe en som drev et firma med dette og som syntes det var praktisk. Har satt opp masse epostkontoer, men stod fast på denne. Fantastisk med så flott hjelp så raskt! :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...