Gå til innhold

AMD 2600XP på Asus A7V8X 2.0 går varm med 2400-settinger...

Anbefalte innlegg

Hei!

Har problemer med mitt nye oppsett med AMD 2600XP på Asus A7V8X 2.0. Jeg har justert litt i bios, og fått maskina til å gå på 2400+, så CPU-hastigheten i Windows virker å være 2.0 GHz (2600XP skal vel ideelt sett kjøre på 2,089 GHz eller noe sånt iflg dok. ? Har 512 MB RAM.

Når maskina er "idle", dvs jobber med vanlige ting som internett, word osv, ligger CPU-temp på ca 47-48 C, men når jeg setter i gang 3D-spill, så spretter CPU-temp opp under 70 C, og maskina slår seg av.

Har CPU-vifte selvfølgelig(husker ikke helt navnet, men det er ikke Glacial Tech Silent Breeze eller noen av de som jeg ser er mest omdiskutert her), og en kabinettvifte i bak-kant av kabinettet som drar luft inn i kabinettet.

Noen tips for hva jeg bør gjøre? Det kan vel tyde på at CPU-vifta er for dårlig? Eller trenger jeg flere vifter inne i kabinettet? Er ingen High-End-bruker, har ikke tenkt meg over på vannkjøling osv, planlegger heller ingen voldsom overklokking.. vil bare få maskina mi til å kjøre stabilt med den hastigheten prosessoren i flg spesifikasjonen skal levere...

Håper på gode tips!

mvh

Tor-Ivar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...