Crouser Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 Kjører du høy sensitivitet eller er du under 1000 cpi? Innstillingene på sensitiviteten på windows er høye. Men så har jeg 2 knapper på musen for å stille opp og ned, og der har jeg på det laveste når jeg bruker musen på skrivebordet. Men når jeg spiller hender det i enkelte spill at jeg setter den på det høyeste, kun på musen, ikke i noen innstillinger. Lenke til kommentar
hermljos Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 FPS på pc kan du egentlig si er noe tull, du kan tenke deg hvis du spiller med 30 FPS kan du veldig ofte se at det er noe lagg, den morsomme tingen er at menneskeøyet ikke kan oppfatte ting raskere enn 25 FPS... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 FPS på pc kan du egentlig si er noe tull, du kan tenke deg hvis du spiller med 30 FPS kan du veldig ofte se at det er noe lagg, den morsomme tingen er at menneskeøyet ikke kan oppfatte ting raskere enn 25 FPS... http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm Lenke til kommentar
Crouser Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2012 http://www.youtube.com/watch?v=Gbd9yGTvNIw Slik opplever jeg det. Mer eller mindre i alle spill. En kommentar under videoen sier at jeg kan fikse det ved å slå av V-sync å slå på tripple buffering. Så skal prøve det først. Har ikke fått testet noe annen mus enda, så kan jo kanskje være det også, eller? Lenke til kommentar
FonderPrism Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Er det mouse-lag så skal det forsvinne om du skrur av V-sync. Vil du ha V-sync på kan det hjelpe å skru på triple buffering som nevnt. Men vær obs på at det ikke alltid er så enkelt å faktisk få skrudd av V-sync! Lenke til kommentar
Crouser Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2012 Er det mouse-lag så skal det forsvinne om du skrur av V-sync. Vil du ha V-sync på kan det hjelpe å skru på triple buffering som nevnt. Men vær obs på at det ikke alltid er så enkelt å faktisk få skrudd av V-sync! Ser da ganske enkelt ut å slå av v-sync, om det er slik det vises i videoen. Lenke til kommentar
hermljos Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 (endret) FPS på pc kan du egentlig si er noe tull, du kan tenke deg hvis du spiller med 30 FPS kan du veldig ofte se at det er noe lagg, den morsomme tingen er at menneskeøyet ikke kan oppfatte ting raskere enn 25 FPS... http://www.100fps.co..._humans_see.htm Hvis du finner en videofil på pc'n din, går inn på egenskapene dens og på detaljer vil du se at det er 25 fps. lagger den? Beklager at dette er off-topic! Endret 3. april 2012 av hermljos Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 FPS på pc kan du egentlig si er noe tull, du kan tenke deg hvis du spiller med 30 FPS kan du veldig ofte se at det er noe lagg, den morsomme tingen er at menneskeøyet ikke kan oppfatte ting raskere enn 25 FPS... http://www.100fps.co..._humans_see.htm Hvis du finner en videofil på pc'n din, går inn på egenskapene dens og på detaljer vil du se at det er 25 fps. lagger den? Beklager at dette er off-topic! Grunnen til at filmer ikke "lagger" er at det fanger motion blur. Trykker du på pause midt i feks en håndbevegelse vil du se at hånden er blurra ut gjennom bevegelsen. Spill har ikke dette dermed må du ha høyere fps for å få jevn bevegelse. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 (endret) FPS på pc kan du egentlig si er noe tull, du kan tenke deg hvis du spiller med 30 FPS kan du veldig ofte se at det er noe lagg, den morsomme tingen er at menneskeøyet ikke kan oppfatte ting raskere enn 25 FPS... http://www.100fps.co..._humans_see.htm Hvis du finner en videofil på pc'n din, går inn på egenskapene dens og på detaljer vil du se at det er 25 fps. lagger den? Beklager at dette er off-topic! Din tankegang går nå slik: Å løfte 15 kg er tungt, men ikke umulig. Det betyr at alt over 15 kg er tungt å løfte, men fullt mulig. Rett fra siden jeg linket til som du ikke engang har åpnet: Grensen for at film skal kunne oppfattes som bevegelse istedet for stillbilder er på ca 23-24 bilder i sekundet, det er ikke ensbetydende med 23-24 bilder i sekundet er grensen for hva mennesket kan oppfatte. Med mindre du er usedvanlig treg vil du se god forskjell på ~30 og ~60 bilder i sekundet, de fleste vil faktisk klare å merke en viss forskjell fra ~60 til ~100 bilder i sekundet. CRT-monitorer er også slitsomt å se på fordi vi klarer å oppfatte de tusendels sekundene skjermen er blank mellom hver oppdatering. Endret 4. april 2012 av arni90 Lenke til kommentar
Crouser Skrevet 15. april 2012 Forfatter Del Skrevet 15. april 2012 Noen som har en aning om hva jeg kan gjøre i det hele tatt? Fryktelig irriterende å ha en såpass dyr og ny maskin å slite med at det små-hakker.. Har prøvd litt forskjellig: Formatering Prøvd med og uten SLI - " - å bytte mellom GPU for å finne ut om det var problemer på en av de - " - å slå av triple-buffering - " - forskjellige innstillinger i spill, lav oppløysning, høy oppløysning, lave settings, høye settings Skal prøve å installere på den andre disken, men mener jeg har prøvd dette. Har også lyst til å prøve ny harddisk (SSD). Det små-hakker i alle spill mer eller mindre f.eks Sims 3, Dirt 3, Bulletstorm I bulletstorm virker det som om det hakker mer når jeg rører på musen enn når jeg går rett fram uten å røre den. Mens i Dirt 3 små-hakker det hele tiden. Takk for svar. Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Ikke at jeg kan så alt for mye om pcer, men er ikke det slik at hvis du har framerates høyere enn oppdateringsfrekvensen på skjermen, så begynner det å hakke? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Ikke at jeg kan så alt for mye om pcer, men er ikke det slik at hvis du har framerates høyere enn oppdateringsfrekvensen på skjermen, så begynner det å hakke? Nei, det kan oppstå screen tearing, men hakking kommer av noe helt annet. Har du sjekket om oppdateringsfrekvensen på skjermen er korrekt? Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Ikke at jeg kan så alt for mye om pcer, men er ikke det slik at hvis du har framerates høyere enn oppdateringsfrekvensen på skjermen, så begynner det å hakke? Nei, det kan oppstå screen tearing, men hakking kommer av noe helt annet. Har du sjekket om oppdateringsfrekvensen på skjermen er korrekt? Takk for info :-) Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Long shot: Prøv å bytt USB-inngang på musa. 2 Lenke til kommentar
Crouser Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 (endret) Ikke at jeg kan så alt for mye om pcer, men er ikke det slik at hvis du har framerates høyere enn oppdateringsfrekvensen på skjermen, så begynner det å hakke? Nei, det kan oppstå screen tearing, men hakking kommer av noe helt annet. Har du sjekket om oppdateringsfrekvensen på skjermen er korrekt? Skal sjekke iløpet av kvelden. Skal frekvensen stå på det samme som skjermkortet står på?Kjører i en oppløsning som kun støtter 50hz. Skal skjermen da stå på det samme? Eller skal den settes høyere? Long shot: Prøv å bytt USB-inngang på musa. Skal prøve dette også. Men tviler på at det er musa, sånn egentlig. Kan jo være en av grunnene i spill der man benytter musen, men prøvde Dirt 3 her om dagen, og samme problemet oppstår, og der bruker man jo ikke musa. Endret 17. april 2012 av Crouser Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 http://www.overclock.net/t/1245034/i-finally-discovered-the-right-combination-of-settings-drivers-for-perfect-mouse-response-in-win-7/0_30 Så denne da jeg sjekka innom OCN. Lenke til kommentar
Crouser Skrevet 19. april 2012 Forfatter Del Skrevet 19. april 2012 http://www.overclock...e-in-win-7/0_30 Så denne da jeg sjekka innom OCN. Prøvde fix'en, selv kunne jeg ikke se noen forskjell, men kan godt hende at det ikke er musa som er problemet, heller at det er noe annet som gjør at ting små-hakker. Har oppdatert førstepost, og det gjelder ikke bare spill, men også f.eks videoer på youtube, og det ble værre etter en formatering. Har forresten kjøpt ny mus, Logitech G500, merket ikke noe spesiell forskjell fra den gamle. Så tror igrunn ikke det er musa som er problemet. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 FPS på pc kan du egentlig si er noe tull, du kan tenke deg hvis du spiller med 30 FPS kan du veldig ofte se at det er noe lagg, den morsomme tingen er at menneskeøyet ikke kan oppfatte ting raskere enn 25 FPS... En artig digresjon. Visste dere at for at duer skal kunne oppfatte noe som film så må man sende minimum 250Frames/sekund. Alt under oppleves som slideshow av duer pga det ovelegne synet deres. Kanskje godt at duer ikke spiller så mye. Lenke til kommentar
Crouser Skrevet 19. april 2012 Forfatter Del Skrevet 19. april 2012 slik ser det ut. Som man ser i videoen så små-hakker det av og til, det virker som om det hoppes over et bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå