Crouser Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 (endret) Heisann, var litt usikker på hvilket forum jeg skulle poste i, men i hvertfall, har et litt merkelig problem. I spill små-hakker det konstant når det skjer noe på skjermen, til og med i videoer på youtube kan det hakke, selv om FPS'en er høy. Kan ha 120 i FPS i et spill, men allikevel hakker det. Kan være litt vanskelig å se av og til, kommer an på om det er mye som skjer samtidig på skjermen. Har testet flere spill med forskjellige innstillinger og oppløsninger uten å funnet ut noe som har redusert eller fjernet hakkingen. Det er fullt mulig å spille, men er bare fryktelig irriterende at jeg skal ha problemer når jeg nettopp har kjøpt nye deler. Har prøvd litt forskjellig: Formatering Prøvd med og uten SLI - " - å bytte mellom GPU for å finne ut om det var problemer på en av de - " - å slå av triple-buffering og v-sync - " - forskjellige innstillinger i spill, lav oppløysning, høy oppløysning, lave settings, høye settings Skannet begge diskene for virus, fant ingenting Testet RAM-brikkene i memtest86, uten errors Ting jeg enda ikke har fått prøvd: Annen skjerm Testet et stressprogram for CPU med logg Noen som har en aning om hva dette kan være evt. om det kan være en av de tingene jeg ikke har prøvd? Oppsettet; Corsair TX850M 850W PSU Seagate Barracuda® Green 2TB, 3,5" 5900 RPM Samsung 500GB 7200 RPM Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K ASUS Sabertooth P67 Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 2x 4GB MSI GeForce GTX 570 1280MB PhysX SLI Skjerm; Toshiba 42av635dn Jeg har en noe mildere hakking enn hva som er vist i videoen, og tror ikke det kan være mouse lag ettersom at det gjelder spill der jeg ikke benytter musen også. Endret 24. april 2012 av Crouser Lenke til kommentar
Crouser Skrevet 22. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2012 (endret) Har du dårlig internett? Nei. Men snakker ikke om lagging online, gjelder hakking i spill offline. F.eks sniper ghost warrior, har godt over 100 i FPS, men kjører alikevel ikke helt smooth. Endret 22. mars 2012 av Crouser Lenke til kommentar
spamex Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Ok, nei jeg kan ikke hjelpe deg. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Har du dårlig internett? Nei. Men snakker ikke om lagging online, gjelder hakking i spill offline. F.eks sniper ghost warrior, har godt over 100 i FPS, men kjører alikevel ikke helt smooth. Prøv og google litt om microstuttering ved SLI. Og se om det er slik du opplever det Lenke til kommentar
Crouser Skrevet 22. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2012 (endret) Har du dårlig internett? Nei. Men snakker ikke om lagging online, gjelder hakking i spill offline. F.eks sniper ghost warrior, har godt over 100 i FPS, men kjører alikevel ikke helt smooth. Prøv og google litt om microstuttering ved SLI. Og se om det er slik du opplever det Googlet det. Nja, på en måte er det slik. Men sånn som jeg forsto det, så hopper FPS'en ved micro-stuttering. Og slik er det jo ikke hos meg. Jeg kan ha en stabil FPS på 100, men alikvel kjører ikke spillet helt smooth.Dette gjelder da enkelte spill.F.eks Battlefield 3, Sniper Ghost Warrior, Call of Duty MW3++ Det skjer ikke i Skyrim eller CS: Source f.eks ++ Endret 22. mars 2012 av Crouser Lenke til kommentar
Elusive666 Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 (endret) Er alle spillene installert på green disken eller er de fordelt på begge. Edit: Skal vel egentlig ikke ha noe å si på selve spillingen, siden det er load tidene som blir litt lenger med tregere disker. Kan vel være verdt et forsøk å installere et av spillene på den andre disken, for å se om det kan hjelpe hvis det er tilfelle. Endret 22. mars 2012 av Elusive666 Lenke til kommentar
Crouser Skrevet 22. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2012 Nei, spillene er installert på samsung disken. Men kan det være et forsøk å prøve å innstallere et spill på green disken? Samsung disken er over 4 år gammel mens green er bare noen få måneder gammel, om det kanskje skulle ha noe å si? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 (endret) [media]"]http://www.youtube.com/watch?v=zOtre2f4qZs[/media] Er det dette du snakker om? Isåfall er eneste 100% sikre løsningen å kvitte deg med SLI. Microstutter er ikke at framerate "hopper," det er at høy framerate oppleves som hakkete/lav framerate. Det er en del ting du kan prøve for å fikse på dette da: Bruke en framerate-limiter (MSI Afterburner har en for eksempel) Eksperimentere med Base/PCIe-clock Prøve forskjellige drivere og innstillinger i spill som er påvirket. Uansett hva du gjør vil du alltid ha microstutter når du kjører SLI/CFX. Endret 22. mars 2012 av arni90 Lenke til kommentar
Crouser Skrevet 22. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2012 (endret) Så det videoen/du forteller er at om jeg kjører f.eks Fraps mens jeg spiller og viser at jeg har 140 stabil FPS, så "lyver" den, ettersom at jeg selv kan se at det ikke er 140 stabil FPS? Er det det som er microstuttering? Endret 22. mars 2012 av Crouser Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 (endret) Så det videoen/du forteller er at om jeg kjører f.eks Fraps mens jeg spiller og viser at jeg har 140 stabil FPS, så "lyver" den, ettersom at jeg selv kan se at det ikke er 140 stabil FPS? Er det det som er microstuttering? Microstuttering er enkelt sagt varierende forsinkelser mellom hvert bilde. Denne posten på [H]ardforum syns jeg er den beste forklaringen på microstutter: http://hardforum.com...d.php?t=1317582 Problemet er at avmålingen X frames per second ikke er det samme som 1000/X ms per frame. FRAPS lyver ikke, men målingen er intetsigende når man ikke vet hvor stor avstand det er i tid mellom hvert bilde. Endret 22. mars 2012 av arni90 Lenke til kommentar
Crouser Skrevet 22. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2012 Så det videoen/du forteller er at om jeg kjører f.eks Fraps mens jeg spiller og viser at jeg har 140 stabil FPS, så "lyver" den, ettersom at jeg selv kan se at det ikke er 140 stabil FPS? Er det det som er microstuttering? Microstuttering er enkelt sagt varierende forsinkelser mellom hvert bilde. Denne posten på [H]ardforum syns jeg er den beste forklaringen på microstutter: http://hardforum.com...d.php?t=1317582 Problemet er at avmålingen X frames per second ikke er det samme som 1000/X ms per frame. FRAPS lyver ikke, men målingen er intetsigende når man ikke vet hvor stor avstand det er i tid mellom hvert bilde. Skjønner.. Men om jeg deaktiverer SLI (å kjøre bare på et kort) i nVidia innstillingene så forsvinner microstuttering? Det er altså kun et problem når en kjører SLI/Cross? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 (endret) Skjønner.. Men om jeg deaktiverer SLI (å kjøre bare på et kort) i nVidia innstillingene så forsvinner microstuttering? Det er altså kun et problem når en kjører SLI/Cross? Microstutter er et fenomen som kun oppstår når man bruker Alternate Frame Rendering, å skru av SLI fikser problemet, men du får jo heller ikke brukt det andre kortet du har kjøpt. Endret 22. mars 2012 av arni90 Lenke til kommentar
Elusive666 Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Ah /facepalm Så ikke at det var nevnt SLI i den første posten >_< Lenke til kommentar
Crouser Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 (endret) Så deaktiverte jeg SLI å prøvde Sniper: Ghost Warrior igjen (skal prøve litt flere spill), og det kjører fremdeles ikke helt smooth. Men det er kun når jeg beveger på musa. Løper jeg rett frem uten å røre musa kjører det slik det skal gjøre. Og det har ingenting med hvor mye det er på skjermen, uansett om jeg løper og ser rett ned i bakken eller ser utover større detaljerte områder og rører på musa så kjører det liksom ikke helt perfekt. Kan musa ha noe med dette å gjøre da? Er det dette som kalles mouse-lag? Trenger jeg en mus med større RPM? Musa: Logitech MX518 Endret 26. mars 2012 av Crouser Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Har du noen form for mouse-smoothing aktivert? Får du problemet i CS når du aktiverer hardware-input? Lenke til kommentar
Crouser Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 Har du noen form for mouse-smoothing aktivert? Får du problemet i CS når du aktiverer hardware-input? Prøvde di forskjellige innstillingene (Raw Input, Mouse acceleration og Mouse Filter) under mus i CS; Source , og kjørte det helt perfekt. Var ingenting "hakking" som i de andre spillene (Fallout; New Vegas, Sniper: Ghost Warrior, Age of Conan).Om jeg har noe mouse-smoothing aktivert, er jeg ganske sikker på at jeg ikke har. Men kan prøve å søke litt, bare for å sjekke.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Prøv å slå av all AA i spillet og heller aktiver AA i nvidia kontrollpanel, opplevde samme tingen som du beskriver i mw2 for en stund siden da fixet jeg det med å deaktivere AA Lenke til kommentar
Crouser Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 (endret) Prøv å slå av all AA i spillet og heller aktiver AA i nvidia kontrollpanel, opplevde samme tingen som du beskriver i mw2 for en stund siden da fixet jeg det med å deaktivere AA Prøvde å deaktivere i Fallout New Vegas nå. Ingen forskjell. Prøvde å sette alle innstillingene på Sniper: Ghost Warrior til laveste (med og uten SLI), ingen forskjell. Slettet et mouse acceleration program (SetPoint) jeg hadde pc'n, som var avslått og heller ingen forskjell. Edit; Skal prøve en annen mus nå. Den er nok sikkert noe dårligere enn den jeg allerede har, men skal bare se om det er noe forskjell. Da hadde jeg prøvd med en annen mus. Merket noe forskjell, ikke så veldig mye, men det vart verre. Skulle hatt en bedre mus her også, men dessverre har jeg ikke det.. Endret 26. mars 2012 av Crouser Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Kjører du høy sensitivitet eller er du under 1000 cpi? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå