Andrull Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Hmmm, snasent kort. Faktisk sjokkerende god ytelse, med spesifikasjoner og strømforbruk i ettertanke. Dette hadde jeg ikke ventet. Så vel for meg noe ytelse rundt 7870-7950, så dette er veldig bra. For meg selv så er det BF3-ytelsen som er det viktigste, og det er da altså i de tunge situasjonene du faktisk trenger solid ytelse. I denne testen så yter GTX 680 32% mer der det virkelig teller. (eller 20 % på gjennomsnittlig ytelse som ikke er helt like aktuelt) Mens i Far Cry 2 så yter GTX 680 over 23 % bedre, ikke 15 % som forfatter oppgir, så ryktene om 20-40 % stemmer i noen få tilfeller. Men som antatt så gjaldt dette kun et lite antall spill... Ta rykter med en klype salt må man jo alltid gjøre. Håper vi ikke må vente alt for lenge til entusiastversjonen kommer! Tipper vel da på 3GB minne, 384/512bit minnebuss og flere transistorer og større kjerne/høyere effektforbruk. Er ikke morro med så lavt effektforbruk når du står parat med fasekjøler og vannkjøling. Lenke til kommentar
entername Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Slutter aldri og bli imponert over kva to 560 Ti i SLI faktisk leverer. Det nye kortet virker svært bra, men når man tenke pris i forhold til ytelse so trur eg det vil ta ei stund før vi får nåke som knuser 560 Ti i SLI. Har prøvd dette sjøl og og talla er faktisk heilt relle. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Vil ikke boost gi berg og dalbane viftestøy?Nei. Jo. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Hva butikk? Komplett er tom nå.. Svarer du noen eller konstanterer du noe? Var spørsmål til UrgeLoL som sa "min er sendt" Lenke til kommentar
Tjostolf Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Personlig er jeg interessert i et nytt kort i prisklassen 2500-2800 til BF3, og vurderer HD 7870. Har noen fått med seg når man kan forvente Nvidias nye kort i ovennevnte prisklasse? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 (endret) Vil ikke boost gi berg og dalbane viftestøy?Nei. Jo. Du har testet et GTX 680 du også eller?? Eller rettere sagt, hvorfor spør du når du tydeligvis vet svaret? Når du starter en 3D applikasjon så kan man høre visten spinne opp etter en liten stund, mulig viftehastigheten endres med et par % ved bruk av, men det er iallefall ikke noe jeg har lagt merke til. Mulig tester fra Hardware.no har noen kommentarer her...? Endret 22. mars 2012 av HKS Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 OHBOY OHBOY Har ventet på denne reviewen en stund! Trodde det var i morgen den ble sluppet ut? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 EVGA eller ASUS sitt kort? EVGA har vel like bra overclocking som ASUS? Har ingenting å si på kortene nå, da det er Nvidia som produserer, og EVGA og Asus kun setter på sitt klistremere og pappeske. Ellers er det 100% like. Du må vente til produsentene kommer med kort som de fikler mere med. Det tar dessverre litt tid. Personlig så så dette bra ut i forhold til 6970 som jeg har i dag, slik at det kanskje blir en oppgradering mot sommeren. Men venter til det kommer kort med dobble kjølere, for mer stillhet og bedre kjøling. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Hva butikk? Komplett er tom nå.. Svarer du noen eller konstanterer du noe? Var spørsmål til UrgeLoL som sa "min er sendt" Dustinhome! 1 Lenke til kommentar
settings Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 liker det at komplett selger hauger av versoner og alle er de samme. noen hundre kroner for klistremerker... Lenke til kommentar
blinc Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Det så ut til at Zotac kortet leveres med Assassins Creed Lenke til kommentar
Araghorn Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 (endret) Komplett er jaggu kjappe. Ordren min er sendt allerede Endret 22. mars 2012 av Araghorn 2 Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Wow. Dustin har allerede sendt min! Elsker den sjappa! Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Lurer på om man kan forvente et lignende kort i Xbox 720, som angivelig kommer neste år. Dette kortet skal takle Unreal Engine 4? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Får snuse på et mot slutten av året når prisene har dalt litt. Mitt 6950@6970 får tjene meg en stund til. Har jo råd, men jeg er ikke så kravstor lenger. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 OMG! Her blir det kjøp. Sykt herlig kort Lenke til kommentar
Cid Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Er det noen som vet hvor mye disse bidrar i SETI/FAH? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 22. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2012 Vil ikke boost gi berg og dalbane viftestøy?Nei. Jo. Du har testet et GTX 680 du også eller?? Eller rettere sagt, hvorfor spør du når du tydeligvis vet svaret? Når du starter en 3D applikasjon så kan man høre visten spinne opp etter en liten stund, mulig viftehastigheten endres med et par % ved bruk av, men det er iallefall ikke noe jeg har lagt merke til. Mulig tester fra Hardware.no har noen kommentarer her...? Jeg opplevde ingen svingninger under testperioden, og slik jeg har forstått det skal ikke slikt skje i praksis. Strømforbruket er konstant, ogviftekontrolleren tar høyde for slike variasjoner. Vifta holder rett og slett jevn hastighet. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 savner egentlig en test av 580 gtx i sli, hvordan er det oppsettet mot dagens 680 kort? er det i det hele tatt noe å tjene på å skifte ut sli oppsettet? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Vil ikke boost gi berg og dalbane viftestøy?Nei. Jo. Nei. I teorien så vil viftestøyen være mer stabil enn i vanlig modus. Men generelt sett høyere. Hele teorien bak det er jo at den skal ha et konstant "Power Target" som den sikter seg inn på, og at effektforbruket vil ligge mer konstant enn før, uansett spill eller applikasjon. Bruker applikasjonene/spillet store deler av kjernen så vil den ikke booste særlig mye, men om spillet bare utnytter deler av grafikkprosessoren, så vil den øke klokkefrekvensen. Så om det i praksis blir store svingninger i viftestøy (altså i strømforbruk) så er det fordi funksjonen ikke fungerer i det hele tatt. Om den funker som beskrevet så sier det jo seg selv at du ikke får berg-og-dalbane-svingninger. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå