CFD Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Hallo. Jeg har prøvd 6 IBM 180gxp disker og alle er ifra ITbutikken. En av dem var ødelagt ,men det fikset de med en gang. God service der btw. Men over til saken: 4 av diskene er laget i Mars og 2 av diskene er laget i februar. Vil ikke ut med serialnr her ,men jeg har sendt det til IBM for og spørre om hvorfor februar var en dårlig måned. Først disken som er ifra mars: http://home.no/stlover/180gxp/IBM%20laget%...20med%20via.jpg Som dere ser er overføringshastighet meget god. Altså en meget rask disk til en billig penge. Også får man jo 3.5gb ekstra iforhold til Baracuda V disken jeg har. Så kommer vi over til overaskelsen. (Iallefall for meg): http://home.no/stlover/180gxp/IBM%20laget%...ed%20VIA%20.jpg Altså en disk som presterer i snitt omtrent 10-15mb lavere en den første disken. Jeg har et Nforce2 hovedkort og Win2k (som dere sikkert ser) og en ting som også endel burde vite at jeg tok en test uten Via service pack først: http://home.no/stlover/180gxp/IBM%20laget%...0uten%20VIA.jpg Endelig så har jeg et bevis for det jeg har hevdet på forumet og #hw.no@undernet i flere måneder. Bare synd ingen har turt og legge dem inn for og få bedre ytelse. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 VIA Hypervision på nForce2? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 Riktig. Prøvde 3dmark også får og teste ytelse ,men jeg gikk opp 50poeng eller noe slikt. (Snitt over 2 ganger) Dette er snakk om under 0,5% så det kan være feilmarginer ,men jeg kjørte det jo 2ganger for og vertifisere. Med reboot imellom. EDIT: Det jeg ville vise spessielt var det at det var så stor forskjellig ytelse mellom IBM diskene.. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 da får vi bare vente på at de kommer noe alla steppeng på diskene også så vi kan lese oss dtil de beste da Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Jeg har tenkt litt på om jeg skal kjøpe emg samme disk. Trur du det er noen "fare" for at jeg får en dårlig version av denne disken om jeg kjøper den på itbutikken.no i dag eller om 2 uker? Lenke til kommentar
durabit Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Det var meget rart. Jeg har en slik IBM og ønsker å kjøpe minst en til. Fint hvis du holder oss orientert CFD. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 da får vi bare vente på at de kommer noe alla steppeng på diskene også så vi kan lese oss dtil de beste da Det værste er at dette nesten stemmer også. Har stusset litt over Serial nummerne ,men jeg vil ikke si noe enda siden det bare kan være spekulasjon. Men jeg skal kjøpe 1 eller 2 disker til. Vet ikke om det blir Samsung sine nye billige disker eller noen flere IBM disker. Lenke til kommentar
Dovrebanen Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Kanskje den såkalte "sjekk av consistency" eller hva det heter, helt på starten av oppstarten, klarer å avdekke noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå