mESA Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 (endret) La oss si jeg har ei mappe som er %scripts% hvor alle scriptene mine ligger, så har jeg ei mappe med installfiler som heter %installfiler%, jeg skal ha ut navnet på ene installfilen som heter feks "install.3.2.4.2.222.msi". Problemet er at jeg ikke vil ha eksakt filnavn, vil feks bare ha "install.*.*.*.*.msi" eller "install.*.msi" feks. Men dette går ikke. Dette er fordi installfilene blir ofte oppdatert. Hvordan kan jeg få ut filnavnet med å bare skrive "install" ? (Btw. det er flere .msi-filer i samme mappe) Endret 22. mars 2012 av mESA Lenke til kommentar
PineApple Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 (endret) dir %scripts%\install*.msi Returnerer alle filer med install i navnet, med filendelse .msi som ligger i mappen %scripts% men ikke undermapper. Legg til /B for kun filnavn, uten overskrift og filmodifiseringsdato Legg til /S for å ta med undermapper også. Endret 22. mars 2012 av PineApple 1 Lenke til kommentar
mESA Skrevet 22. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2012 (endret) Takk, så hvordan kan jeg da sette dette til en variabel ? Det er vel mulig å legge det i en temp.txt elns, men er det en enklere måte ? Edit: dir /B %installfiler%\install*.msi > %scripts%\temp.txt SET /P test =< %scripts%temp.txt ECHO var er %test% Jeg får ikke skrevet ut noe. Hva er problemet her ? Endret 22. mars 2012 av mESA Lenke til kommentar
PineApple Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 (endret) Du kan for eksempel gjøre noe slikt som dette: FOR /F %%i in ('dir %installfiler%\install*.msi /B') do SET installFile=%%i Edit: dette funker ikke å skrive direkte i cmd, men funker når kjørt i en bat fil. Edit2: Problemet ditt var mest sannsynlig at du glemte en \ mellom %scripts% og temp.txt på linje to. Endret 22. mars 2012 av PineApple 1 Lenke til kommentar
mESA Skrevet 22. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2012 Takk! Dette fungerte akkuratt som jeg ville! <3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå