Gå til innhold

Stille kjøling til 4870X2

OJ Doe

Anbefalte innlegg

Jeg har fortsatt et 4870X2. Det bråker, og det er sykt varmt. Upraktisk, da jeg ikke spiller lenger. Jeg bruker dog maskinen til bilderedigering, så det er fint med kraften det gir.

Nå bygger jeg litt om, og er derfor på jakt etter en stille løsning. Som dere forstår, er det sjelden kortet kjøres hardt over lang tid, så ytelse er mindre viktig. Lite støy er derimot veldig viktig, lav pris er også det.

Jeg har også en i5 750 på et 1156-kort som har originalkjøler. Denne bør også byttes. Samme kriterier.

Takk for hjelp :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tviler sterkt på at du har nytte av et kort som er nesten blottet for compute-egenskaper til bilderedigering (veldig få filtre kjører på OpenCL, særlig da siden 4000-serien ikke støtter nyeste OpenCL-funksjoner).

Du kan ikke få en kjøler til kortet ditt i dag utenom vannkjøling, den ene kjøleren som ble laget av Arctic cooling er for lengst ute av produksjon. Vannkjøling vil koste deg ca 2500-3000 kr + tid og interesse. Det er da enklere å kjøpe et nytt skjermkort som spiser 10% av hva et 4870X2 gjør.

Mitt forslag:

CM Hyper 212 EVO

HD 5450,eventuelt om du er overbevist om at du trenger compute-ytelse bør du da kjøpe et GTS 450

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...