Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL og virus


Anbefalte innlegg

Jeg har ADSL Telenor 704/ 10gig men ligger på 50-70 kbs i hastighet. Jeg får en feilmelding som sier noe om at svchost ikke fungerer. Samtidig slutter en del funksjoner i windows å fungere. feks kan jeg ikke åpne explorer i nytt vindu, bruke ctrl+c osv.....

 

Jeg har fått meldinger om at Norton har slettet noen virus i det siste, men ting virker fremdeles ikke. Jeg har formatert maskinen på nytt ( fra cd) men det hjalp ikke det spor.

 

Er det sammenheng mellom lav hastighet og virus?

Hva kan jeg gjøre for å rette opp dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samma problemet her om dagen. Installerte Win2k med SP4 og boota opp. (fresh format og reinstall av Win2k). Etter en liten stund på nettet fikk jeg samme feilmelding som deg. Til slutt viste det seg at det at maskinen vart infisert med MSBlast. En liten "cleanup" og alt funker nå fint :) Norton har lagt ut en fix/scanner btw. :)

Lenke til kommentar

hmmm........

 

Jeg kuttet ut fila fra sytem32 mappen og la den på skrivebordet, restartet og slettet den. Gikk på oppgavebehandling og der kjøres fremdeles to svchost.exe filer.

 

Pga at man ikke kan slette fila direkte kjørte jeg Norton på fila men den oppdaget ikke den. Jeg har altså forsøkt å scanne men det fungerer ikke med Norton

 

Oi.. Norton oppdaget og slettet virus igjen W32.blaster worm.

 

Hva betyr BTW? :oops:

 

Skal forsøke med Fprot nå

Lenke til kommentar
Hvilken patch er det snakk om fra windows?

 

Herregud, ikke for å være frekk men det er faktisk helt nødvendig å kjøre windows update jevnlig. :grumpy: Hvis du ikke klarer å huske dette må du sørge for at windows gjør det selv med "automatisk oppdatering". Og hint, ikke bare installer denne patchen, men alle patcher/feil fixer. Dette kombinert med installert og alltid oppdatert virusprogramvare er den eneste måten å holde maskinen din relativt trygg for virus.

 

du finner en link til windows update på start menyen din...

Lenke til kommentar

Og hvis du IKKE har en link til Windows Update kan du skrive følgende i

Start --> Run --> %SystemRoot%system32wupdmgr.exe

 

eller enkelt og greit gå til http://v4.windowsupdate.microsoft.com/no/default.asp

 

Her er og en hurtiglink til siden der FIXEN ligger. Husk å fjern alle forekomster av MSBlast.exe FØR du installerer fixen.

 

http://www.microsoft.com/norge/news/view.asp?id=2605

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...